Vaken dröm?

Mer
7 år 7 månader sedan #869414 av LonleyMedusa
För att ta det från början så var jag idag hos reumatologen för att kolla min rygg och mina leder som jag har haft besvär med ett tag.

Läkaren som gjorde en grundlig och noggrann undersökning först av lederna som jag har besvär med. När läkaren skulle kontrollera ryggen så bad han mig ta av mig tröjan, kollade, undersökte, lyssnade på lungor och hjärta. Gjordes även ett ultraljud av händerna. Efter det pratade vi lite, han konstaterade att det inte är något reumatistiskt fel på mig och att han inget mer kunde göra. Vi skakar hand och jag tackar för mig och åker hem, käkar lite lunch och surfar på telefonen.

Senare på eftermiddagen när jag satt hemma i soffan och lyssnade på en ljudbok så kändes det som om jag var tillbaka på sjukhuset igen. Det var inte en känsla, ingen panikattack och jag hade inte heller slumrat till utan var vaken hela tiden, så var det som att jag var tillbaka i undersökningsrummet hos reumatologen, men denna gång så hände något helt annat. När han skulle undersöka min rygg så försökte läkaren förgripa sig på mig genom att försöka tvinga mig ner på bristen och dra av mig byxorna.

Sedan var jag hemma i soffan igen. Bästa sättet jag kan förklara det på att det hela kändes som en mardröm, men enda skillnaden var att jag var fullständigt klarvaken hela tiden.

Någon som känner igen detta fenomen? Vad kan ha hänt?

/ LM
Mer
7 år 7 månader sedan #869417 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Vaken dröm?
Man kan sova i korta stunder utan att man hinner uppfatta att man sovit. Sen man ju också ha dissociationer.
Mer
7 år 7 månader sedan #869432 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vaken dröm?
Välkommen tillbaka! Den här har hjälp mig bli fri ifrån artros och jag har blivit fri från smärta i min rygg där jag haft ett diskbråck med ischias i vänster ben. Idag har jag inga smärtor. Jag är fri från värk. Varningar för värktabletter, det gör mer ont om man tar dem.
[url:2p6uj3o5]http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d713c24b9cb46222d052ca7-lindring-av-artros[/url:2p6uj3o5]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #869434 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vaken dröm?
LonleyMedusa Det är schizofreni vännen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #869435 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vaken dröm?
Läste idag att kungen är sjukskriven, då han har fått diskbråck.
Mer
7 år 7 månader sedan #869556 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vaken dröm?
Det finns klardrömmande, då man drömmer vaken. Det liknar lite en hallucination. På engelska heter det lucid dreaming.
[url:3otiaiax]https://sv.wikipedia.org/wiki/Klardr%C3%B6mmande[/url:3otiaiax]