Vaken dröm?

Mer
7 år 5 månader sedan #879544 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vaken dröm?
jag har fått otäcka vakendrömmar. jag har drömt att jag ligger i sängen, vaknat ur sängen fast jag fortfarande sover, och så fortsätter det utifrån hur det var då jag var vaken bara det att det händer hemska saker. mycket otäckt.
Mer
7 år 5 månader sedan #879584 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vaken dröm?
Händer det när du somnar om på morgonen? Mina drömmar kommer alltid, när jag somnar om på morgonen, men inte annars.
Mer
7 år 5 månader sedan #879622 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vaken dröm?
det hände under [i:1ahe2hre]sommaren[/i:1ahe2hre]. då jag hade zeldox på högsta dosen 160 mg, vet, mycket om zeldox men det var då det hände. tog 80 mg till lunch, men föll alltid till sömns efter en och en halv timme, så jag fick alltid gå till sängen eftersom jag vissste om att jag skulle somna ganska snart. det var då det hände. blev så trött då zeldox började verka så jag somnade. 80 mg per tillfälle var nog för mycket för mig, hade nog varit bättre med 60.

hade aldrig fått sådana här otäcka vakendrömmar tidigare i mitt liv...
Mer
7 år 5 månader sedan #879624 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vaken dröm?

hkboj skrev: jag har fått otäcka vakendrömmar. jag har drömt att jag ligger i sängen, vaknat ur sängen fast jag fortfarande sover, och så fortsätter det utifrån hur det var då jag var vaken bara det att det händer hemska saker. mycket otäckt.

Liknande händer mig också ibland. Oftast står det någon bredvid sängen och jag försöker skrika men det går inte.
Mer
7 år 5 månader sedan #879628 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vaken dröm?
hoppas admin har en hum om vad det kan bero på .
Mer
7 år 5 månader sedan #879817 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vaken dröm?
Zeldox kan ge mardrömmar, men man kan också få mardrömmar om man äter innan man lägger sig. Zeldox tar man oftast med mat, så det kan vara en orsak också.