Kosttillskott mot ångest och depression

Mer
7 år 4 månader sedan #884567 av Nissegossen
Jag får här infoga att för att må bättre kan man under vinterhalvåret ta ett tillskott av D-vitamin, då det kosttillskottet ger en förhöjd stämnings nivå! Jag får det genom min psykiatriker, så jag hämtar ut det med recept och det går på högkostnadskortet, så är du uppe i beloppet på medicin är det gratis. Vill i sammanhang varna för kosttillskott av kalk, då denna kombination kan påverka lungor och andra organ som kan bli förkalkade

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #884569 av Nissegossen
:tomte Ja, jag vet att jag är en gammal åderförkalkad gubbe. Så har jag sagt det själv. :grandpa :jump :groovy :joker

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #884715 av Admin1
C:a 50 % med schizofreni har brist på vitamin D. Vissa kan behöva B-vitaminet folsyra, som hos vissa kan minska depression.
Mer
7 år 4 månader sedan #884747 av Nissegossen
Folsyra håller mitt ex på gott humör, hon mår bättre på det. Hon har borderline.
Hon får B-12 injektioner och det håller henne borta från psyket.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #884814 av martina
Har l-tryptofan biverkningar som antidepp?
Mer
7 år 4 månader sedan #884817 av Zoidar
Inte vad jag vet. Men tydligen får det inte säljas i Sverige (men det görs ändå). P.g.a. att det kom någon dålig sändning från Japan för ett antal år sedan. Den gjorde så många blev sjuka, därför förbjöds det i Sverige. Men idag har man återupptagit försäljningen nästan överallt utom Sverige.

Anchored in Christ ✟