Hjälp svara

Mer
17 år 11 månader sedan #41590 av alice_lekrot
Hejhejhej.

Jag orkar inte dra allt. Men nyss var jag psykotisk i mer än vecka och så nu är jag så deprimerad som jag aldrig någonsin varit jag kan inte äta, inte sova ingenting. bara rökarökaröka. gråtakan jag NU efter att en kille dumpat mig i samma jävla veva. så NU gråter och gråter jag tills huvet sprängs.
Det är ett straff detta. Och allt terrar mig nu ja.

MEN

Vad händer nu? kan jag vara psykotisk och mindre psykotisk elr är man jättepsykotisk hela tiden?
OCh kan jag vara psykotisk och deprimerad samtidigt.

DOM försvann och han gjorde slut. klart ja känner mig övergiven och ÅNGESTEN! den fräter sönder mig. långsamt. jag vrider mig om nätterna och gråter om dagarna.

och flera veckor tar det inte dom skalägga in mig. dom säger ryck upp dig. ryck upp dig. hur då? jag vågar inte dö men jag vill inger hellre. allt måste bli svart och jag måste bli kvitt de 9. hjälp mig snälla någon.

förklara för mig. hur är det här med psykos nu då. hjälp. kan man vara psykotisk och deprimerad samtidigt. kan de finnas luckor då man helt plötsligt slängs halvt tillbaka i kalheten?

snälla svara snälla. jag är desperat.
Mer
17 år 11 månader sedan #41597 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hjälp svara
Visst kan man vara psykotisk och deprimerad samtidigt, det finns tom en speciell form av depression som kallas psykotisk depression. Men ännu vanligare är att en depression följer efteren psykos...

Jag tycker att du verkar ha det jättejobbigt,och rekommenderar att du tar kontakt med din öppenvårdsmottagning för att få stöd. Du borde kunna få komma på täta samtal och de inte kan erbjuda dig en vårdplats...

Finns det någon träffpunkt eller RSMH förening där du bor? Där kan du nog få en del stöd. Du kan kolla RSMHs (Riksförbundet för Social och Mental Hälsa, en patientförening) hemsida, de har lokalföreningar runt om i landet:

www.rsmh.se/

Åk upp till din närmaste psykjour om det blir för svårt och du inte orkar vänta på hjälp tills du får en tid i öppenvården... du ska inte behöva bära allt själv, eller få höra att du ska rycka upp dig... det är inte möjligt när man mår som sämst, då behöver man stöd...

Det finns lite samtalsjourer att ringa till för stöd också:

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=28973 [/url]<!-- l -->
Mer
17 år 11 månader sedan #41599 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet Hjälp svara
Men hjälp jag tack för svaret, går hos en psykiater och dom ska kankel ägga in mig på ersta elr hur de stavas sjukhsuet men de skulle ta över en vecka och ja vet inte hur ja sla leva under dess. hur ska ja leva. mamma säger att hon snart skjutsar mig till akutpsyk igen me JAG VILL INTE!!!! snälla. jag hatar dom jag kommer bli tvångsmatad och få sprutor jag hatar sprutor men jag får inte ta medicinen för dom som är 5 nu elr va dom är.

förlåt.

jag är serisö men jag kan inte tänka. ni kanske förstår kanske snälla förstå.

menade du att man f¨r depresinon efeter psykosen elr under och imellan elr så? elr alltså att de kan ingå? kan man ha tysta perioder?

kan man ha det, vet ni det. alltså tysta perioder.


för nu sa min psyk att till min mamma att jag mår bättre men är väldigt deprimerad. men tänk om rösterna kommer igen och folk som fördubblas. kan de va ett mellanläge? mellan fyr och landing.

vad tror ni vad vet ni?

tack på förhanD!
Mer
17 år 11 månader sedan #41601 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hjälp svara
När jag var ung upplevde jag fem röster som pratatde med mig och ville tvinga mig till saker... det var urjobbigt, så jag kanske förstår lite grand om hur du har det...

Nog kan man ha tysta perioder... men menar du att du är tyst eller att rösterna har tystnat... om du är tyst kanske du behöver vila... om rösterna har tystnat är det väl skönt....

Är det inte bättre att du söker hjälp själv så att det inte blir med tvång än att nån annan som dina föräldrar söker åt dig???

Men du kanske menar hur man lever med sina svårigheter hemma... där tror jag att det är bra att få stöd av kompisar som har haft liknande probelm själva... där är RSMH föreningen eller en träffpunkt bra möjligheter...

RSMH har i Stockholm ett nätverk som heter Rösträtt där man kan få hjälp att lära sig hantera jobbiga röstupplevelser...

Du skrev att du är rädd att bli tvångsmatad på sjukhuset... brukar du ha svårt att äta? Det kan man ha om är deprimerad också...

Men försök att äta och sova... det hjälper dig att må bra...

En skön dusch och att krypa med i sängen och vila kan hjälpa till att lugna ned ångesten också...

Hoppas det finns något i det här som kan vara till hjälp...
Mer
17 år 11 månader sedan #41604 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet Hjälp svara
Tack för allt.

Ja asså tysta perioder då gänget ssom inte syns snackar i mun på varann och berättar vad man ska och inte ska. jo det är väl skönt men också naket. jag är ingen nu. jag är en ande som går rastlös runt runt.

Jag ska ju till de där stället och där blir man inte riktigt tvångsinlagd. men de dröjer sån tid och jag bara tar sönder mig själv och andra här hemma. det ågr bara inte alls. går inte.

jag orkar inte styra upp någontign nu. de får bli va de blir.

jag blir tvångsmatad för jag kan helt enkelt inte äta. magen är full av kryp som ringlar omkringoch ja spyroch när ja inte spyr så vill jag spy för ja mår så illa av att vara helt full av ondska.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #41606 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hjälp svara
alice_lekrot 19:17,

Tysta perioder säger du? Du känner en spänning av att ljuden säger ngt men ändå ingenting! Den tystnad jag inte tycker om, är när tystnaden bekräftar att du inte hör den korrekta sanningen. D.V.S att den säger att du inte är behörig att höra sanningen, då bryter man lätt ihop!

Tysta perioder handlar om att ngn kör över en mot ens egen vilja! Min trauma vad gäller tystnaden är ofattbar! Jag vill att den berättar osynliga händelser vad gäller okända människor, men njet, den säger nej! Då står man där med sin egen obekanthet helt allena! Kan ngn tolka detta vore jag tacksam!

Vars är världen på väg?