Nån vaken i natt?

Mer
6 år 1 månad sedan #1032652 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nån vaken i natt?
Blev i.a.f. 3 timmars sömn. Minns att jag hörde nyheterna på radion 05:30 o somnade strax därefter. 08:45 ringde klockan o jag gick upp o duschade o så. Eftersom mitt boendestöd kommer 09:30. O på vårdcentralen fick jag svar direkt, hade 8,5 i blodsocker, så var väl diabetesen bekräftad... :(
Mer
6 år 1 månad sedan #1032662 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nån vaken i natt?
Var det fasteblodsocker? Långtidsblodsocker kan det inte ha varit.
Mer
6 år 1 månad sedan #1032677 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nån vaken i natt?

Richard skrev: Blev i.a.f. 3 timmars sömn. Minns att jag hörde nyheterna på radion 05:30 o somnade strax därefter. 08:45 ringde klockan o jag gick upp o duschade o så. Eftersom mitt boendestöd kommer 09:30. O på vårdcentralen fick jag svar direkt, hade 8,5 i blodsocker, så var väl diabetesen bekräftad... :(

De brukar vilja ha tre dagar med fasteprov i rad de var för höga och tipset som jag gjorde att jag uteslöt allt vitt socker i kosten hos mig. Efter de blodproverna gick jag till diabetessköterskan för att jag hade fått en blodsocker mätare gratis på webben och gick till diabetessköterskan för instruktioner hur använda den hon stack mig i fingret och mätte och det höll sig på godkända värden hon frågade hur gjorde du? Sa som det var jag uteslöt allt vitt socker i kosten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1032679 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nån vaken i natt?
Långtidsproverna har alltid visat att det är godkänt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1032706 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nån vaken i natt?

Geta skrev: Var det fasteblodsocker? Långtidsblodsocker kan det inte ha varit.

Ja, det var fasteblodsocker, men det kan ha varit lite dåligt ändå.
Jag frågade på Flashback, hur sent på kvällen får man äta om man ska vara fastande dagen efter? Fick snabbt svar, helst inte efter 20:00, men de brukar säga 22:00. O klockan var väl då strax efter 19 kanske... Så frågade jag också om jag ska ta en pizza eller laga köttbullar o makaroner. Men hann inte få svar på det, så jag beställde en pizza, en lite "nyttigare" i.o.f, en capricciosa istället för en kebab med massa onyttig sås till. Så jag åt den innan 21. Men så ser jag att nån har svarat; -Pizza är det värsta du kan äta innan blodsockerprov, även om det är dagen innan... Sen ingen saft eller så som jag brukar ta en slurk av efter jag har rökt. Bara vatten. Sen kunde jag inte sova o googlade lite, o såg att kaffe är ok att dricka innan prov (utan mjölk o socker), så jag drack 3 koppar kaffe i natt. Kanske det påverkar ändå? Min psykiater har också sagt att det är ok med kaffe innan prov.

Nissegossen skrev: Långtidsproverna har alltid visat att det är godkänt

Ja, mitt långtidsvärde är bra, men jag tror att diabetessköterskan ska göra nått test, husläkaren förklarade lite, att man typ injicerar socker o tar prov var 10:e minut, eller om det var en gång i timmen, det var nått tidsintervall i.a.f. för att kolla långtidssockret.
Mer
6 år 1 månad sedan #1032777 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nån vaken i natt?
När jag fastar är det efter kl. 20.00.