Ökat sömnbehov?

Mer
6 år 1 månad sedan #1038843 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ökat sömnbehov?
Jag sover nästan alltid minst 12 timmar...
Blir ju trött av medicinerna, o sen har jag oftast ingenting att göra, då försöker jag sova bort tiden. Men det börjar bli bättre, har nyss utökat med en dag till på Spiran, o min väninna hjälper mig o har lovat att tjata på mig om jag drar mig tillbaka, så vi ska ses minst varje lördag o se på film. Jag är ju så asocial o tillbakadragen. Så när motivationen kommer så behöver jag inte sova bort tiden.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038854 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ökat sömnbehov?
Jag frågade min psykiater om jag kunde få Modafinil (uppiggande), men han sa att det kan utlösa psykoser. Men nyfiken som jag är skaffade jag det på egen hand, resultatet; 500 mg = En kopp kaffe... Så det är helt värdelöst. O man kan ju inte hålla på med typ amfetamin o Ritalin på egen hand, det är narkotikabrott.
Mer
6 år 1 månad sedan #1039095 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ökat sömnbehov?
Ibland kan man sova mycket för att slippa symptomen, som besvärar en. Då kan det vara bra att försöka att minska symptomen.
Mer
6 år 1 månad sedan #1039167 av wasp
Svar från wasp i ämnet Ökat sömnbehov?
Är trött, 8 timmars sömn till trots. Ögonlocken är blytunga, vill bara sova! Det till trots att jag kan berätta att jag är 60+.
Mer
6 år 1 månad sedan #1039173 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ökat sömnbehov?
Har blivit piggare med åldern. Önskade att jag kunde vara så där skönt trött ibland.
Mer
6 år 1 månad sedan #1039218 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökat sömnbehov?
Får inte 8 timmars sömn jag vaknar ung vid 0130 går upp och äter yoghurt, sedan kan jag gå och sätta mig i dimman vid datorn och somnar i fåtöljen och får logga in med lösenord på datorn bara för att ha slumrat där, andra gånger lägger jag mig på sängen och somnar ganska direkt sedan kommer ett uppvaknande vid 04.00-05.00 knappt vaken kanske slumrar halvsovande framför datorn, annars så vaken att jag inte kan somna om

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum