Ökat sömnbehov?

Mer
6 år 1 månad sedan #1038753 av wasp
Svar från wasp i ämnet Ökat sömnbehov?
Med stigande ålder behövs mindre sömn säger förståsigpåarna. Tycker jag sover lika länge nu som för 20-30 år sedan!
Mer
6 år 1 månad sedan #1038782 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Ökat sömnbehov?
Sover nog 8 till 10 timmar per natt. Beror på hur lång tid de tar att somna och om ja vaknar mitt i.

/Dave
Mer
6 år 1 månad sedan #1038805 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ökat sömnbehov?
Hypersomni är ganska vanligt och drabbar 30 %. vilket antipsykotika har du och vilken dos? Vid sömnapné kan man bli trött dagtid.
www.viska.se/sjalvhjalp/soemnproblem
Mer
6 år 1 månad sedan #1038807 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökat sömnbehov?

Vår skrev: Känner mig konstant trött. Någon som känner lika?

Jag försöker hålla mig vaken under dagen, men sömnbehovet finns där i bakgrunden...känns som man behöver sova under dagen.

Hur ser ert sömnbehov ut?


Samma som för dig. Jag har valt bort benzo, andra medel som är icke beroendeframkallande ger hangover dagen efter i stort sätt till kvällen då man skall ta nästa dos.

Denna är på gång den är icke beroendeframkallande och verkar på Orexsinsystemet och ger en naturlig sömn med på naturligt sätt och man får också REM sömn precis som naturlig sömn

Som jag alltid har sagt är att jag dör innan jag får den
www.news-medical.net/news/20140815/1/Swedish.aspx

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1038815 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökat sömnbehov?
www.nyttigt.eu/nytt-somnmedel-suvorexant-ger-somnlosa-hopp/
Följde studien på Salhgrenska samt att i tråden immovane på viska
Det är borta går inte att få fram

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1038822 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Ökat sömnbehov?
Kunde nicka till på jobbet förr. Brukade ta min kaffepaus ensam på balkongen när jag städade på rättpsyk. Blev bara nån minut men behövde väl det.

/Dave