Låg energi

Mer
5 år 7 månader sedan #1089561 av Melody
Låg energi skapades av Melody
Är det vanligt att ha låg energi vid psykossjukdom? Jag har nästant konstant låg energi och tvingar mig att göra alldagliga sysslor... Äter redan antideppressiva.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089563 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Låg energi
Svar JA

Medicinerna är boven .... Tyvärr så "sänker" dom oss , inte bara rent fysiskt kroppsligt utan även mentalt.

Jag känner stor lycka när jag är glad, stor ilska när jag är arg osv , när jag knaprar min kära Klozapin så drar den ner alla underbara "toppar" av mina känslor.

Nu blir jag bara småglad, småsur osv . Och trött som en koala .




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089564 av Geta
Svar från Geta i ämnet Låg energi
Ja, det är vanligt med låg energi vid psykossjukdom. Det kan ses som en sorts hjärntrötthet.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089567 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Låg energi

Geta skrev: Ja, det är vanligt med låg energi vid psykossjukdom. Det kan ses som en sorts hjärntrötthet.


Jag har mani när jag inte äter Klozapin och ork som en marathon löpare, så min schizofreni ger mig faktiskt mer energi än en vanlig människa om jag går omedicinerad.

Så på gott och ont så skyller jag på medicinen ( min individuella uppfattning, vi är alla olika )




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Crusader.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089568 av Melody
Svar från Melody i ämnet Låg energi
Tack för svaren.

Vad gör man åt det då? Inte kul leva på sparlåga hela tiden
Mer
5 år 7 månader sedan #1089569 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Låg energi
Låg energi kan ha med Negativa Symptom att göra! Låg energi är även vanligt vid depression och ångest där ofta tankarna kretsar kring allt som är negativt vilket gör att man tappar energi!