Hur lägger jag mig i tid??

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097186 av Utomjordingen
När jag mönstrade när jag var 18 år gammal då först förstod jag att jag inte kan bli nåt i mitt liv! De ansåg att jag var för farlig för mig själv och andra för att göra lumpen - ½ år senare blev jag ju också tvångsinlagd/tvångsmedicinerad. De gick nog efter att jag inte har nån mjälte och sånt så därför.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097189 av Maxjohan1983
Ok, ja jag blev heller inte intagen. Blev reserv.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 6 månader sedan #1097221 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur lägger jag mig i tid??
Läs här om sömnproblem:
www.viska.se/sjalvhjalp/soemnproblem
Mer
5 år 6 månader sedan #1097227 av Maxjohan1983
Kanske har då att göra med att jag gjorde nyss ett test å att jag har en lätt depression. Men jag tänker inte knapra antidepp!

Däremot sömntabletter vore något att skaffa mig!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 6 månader sedan #1097546 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur lägger jag mig i tid??
Du kanske har en dygnsrytmsstörning eller så har du psykossymptom. Vid dygnrytmsstörning kan man testa melantonin, men har du psykossymptom också kan tillfällig höjning av antipsykotikan vara bäst.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097550 av Maxjohan1983
Nej, jag har inga psykossymptom. Det är inget sånt längre, utan jag blir bara trött innan jag går i säng. Jag måste ha blivit tåligare för psykos. Igår var jag vaken 28 timmar i sträck men kände mig inte alls psykotisk. Värre var det i vår/sommar då jag drog ner till 1mg dag men jag slutade det efter tre veckor. Jag äter ju antipsykotika o har ganska hög dos. Jag tror som sagt jag har dygnrytmsstörning i sf.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln