Hur känns ångest?

Mer
4 år 7 månader sedan #1183750 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur känns ångest?
Tack Nissegossen och admin. Fina texter Nisse, informativa texter admin. Jag ska läsa igenom texterna igen när jag är lite mer avspänd. Det som är bra med att ändra beskriver...ni....är att det blir lättare för mig att få ord på ångesten. Jag kan relatera till dina texter Nissegossen...bara med skillnaden att jag inte tror på GUD, men det är hur man ser på saker och vi har inte samma perspektiv. Men det spelar ingen roll - du klädde ångesten i ord väl. Tack båda!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183768 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur känns ångest?

wasp skrev: De är inte rädda för din mat Nisse! Smitta är de vaksamma med! Magsjuka mao! De tar det säkra före det osäkra o äter eller dricker inget hos alla sina patienter. Ingår visst i de förhållningsorder de får.


Jag har en herpes simplex på höger skinka, jag har fått den genom vården lokalt mycket smittsam, skulle jag ha en magåkomma så talar jag om det per mejl vilket jag skickar till mottagningen. Det är ingen munherpes utan den kan uppträda var som helst på kroppen

liksom läkare hälsar jag med armbågen vilket min gode man har roligt åt, sedan första gången jag gjorde det vill han göra det varje gång.

wasp du vet att vitlök håller djävulen borta sägs det. Fine ät en bättre middag med massor av vitlökssmör eller tugga vitlök, dagen efter kommer varje människa garanterat hålla sig på det avstånd där de inte känner doften av vitlök, bra där smittar de inte heller dig. Det håller djävulen borta ifråga om sjukdom. köper du det?

Hade säsongsinfluensan en granne ringde och frågade om något. jag sade jag är sjuk jag ställer det utanför dörren, hon kom, men ville prompt prata med mig, jag sade du blir sjuk. öppna jag öppnade och jag sade jag varnade dig hon gick några dagar senare var hon sjuk.

det är då sjutton att folk inte vill lyssna på vad man säger och inte tar det på allvar

Satt på vårdcentralen en pappa med barn kommer ut från läkarrummet och läkaren nämnde svinpest, jag höjde rösten det är lokalt mycket smittsamt du har fler än ett barn, pappan vände på klacken gick in till läkaren och en liten stund senare kommer han tillbaka ut. Att jag nämnde det beror ju på att han behövde undvika att de andra barnen fick det. Behöver du själv desinficera något så har jag jodopax oöppnad om det är av intresse.

En nyare Svensk uppfinning är aqua care den går att desinficera outspätt kirurgiska instrument rena vatten i 3dje världen smaklös ogiftig
www.google.com.vn/search?sxsrf=ACYBGNQde...HzChAQ4dUDCAU&uact=5

Har hållbarhetstiden gått ut, kan du använda den med lite högre dos så länge den håller färgen är den användbar. Förvara i kylen.

Rekommenderas på semesterresan
www.pickpack.se/sakerhet-halsa/vattenren...ng-xinix-aquacare-50

kostnaden för att hålla sig frisk är försumbar

Så länge du vevar är du upplyst
www.pickpack.se/lampor-elektronik/fickla...ns-dynamo-flashlight

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183875 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur känns ångest?
Ångest är det jävliga av alla symptom. När den sl upp och ner och där du förlorar dig självår till brukar jag gå ut och gå alternativt cykla. När jag blev sjuk 1980 var den vanvettiga ångesten som slängde mig rakt in i helvetet.

Så hur ska man beskriva ångest? Den är ett monster med ett gap som hotar att sluka dig helt och hållet. En snedtripp där världen vänds upp och ner och där du slungas ut i evigheten. Kort sagt, helvetet i sin renaste form.

När det gäller paranoia så är den aldrig så intensiv så att den hotar att sluka dig. Paranoia kan dock få dig att bli förbannad vilket tar udden av ångesten. Min noja handlar om upprepande och kommenterande röster/tankar som får mig att agera på ett sätt som inte hör hemma hos mig och det jag kan göra är att bara göra tvärtom som rösterna säger.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Cosmos.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183878 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur känns ångest?
Ångest för mig är en inre nervositet. När oron är så stark så övergår den till ångest. Man blir dum av rädslor och ångest!
Mer
4 år 7 månader sedan #1183881 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur känns ångest?
Vet inte vad ångest är men känner det när jag har det.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183888 av Loni
Svar från Loni i ämnet Hur känns ångest?
Ångest känns fruktansvärt.