Varför vänder vi på dygnet?

Mer
4 år 3 månader sedan #1221071 av IngeF

Geta skrev: Förr blev nog inte folk utbrända eller gick in i väggen :väggen när de fick sova, när det var mörkt.

Før elektrisitet måtte arbeidet stort sett følge dagslyset.Selv har jeg knapt sovet på 3 døgn. Har fått vival men. Det hjelper ikke. Finnes ikke ikke trøtt. Tror jeg er på vei mot noe farlig.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1221166 av Fantasio
Jag har mer eller mindre slutat sova på nätterna. Sover morgon o förmiddag. Men det gör väl inte så mycket?
Mer
4 år 3 månader sedan #1221208 av memphis
Fick en hyfsat normal natt, sov mellan 04 och 10, och det var skönt att sova lite längre stund. Tog en tupplur nyss också ca 1 timme. Jag hoppas jag kan sova även i natt!
Mer
4 år 3 månader sedan #1221216 av Richard
Somnar oftast runt 01-02, sover till ca 11:30.

Igår hade jag glömt att mitt boendestöd hade semester, så jag gick upp 08:45, duschade men hon kom aldrig, då fick jag ett minne av att hon sa att hon skulle ha semester. Somnade om...
Mer
4 år 3 månader sedan #1221228 av memphis
Jag har aldrig haft så svårt att komma ur en dygnsvändning som den här gången. Har väl vart ca 1,5 månad nu. Undrar om det har med åldern att göra att det är så omöjligt att vända dygnet rätt? Efter så lång insomnia som jag haft har jag börja vakna av röster, när jag väl somnat till. Därför blir sömnen så upphackad i små delar och jag får ingen djupsömn. Men i natt fick jag det och det var underbart. Kanske är jag på rätt bana nu.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221372 av Admin1
Vilket antipsykotika har du memphis och dos?