Varför vänder vi på dygnet?

Mer
4 år 3 månader sedan #1221208 av memphis
Fick en hyfsat normal natt, sov mellan 04 och 10, och det var skönt att sova lite längre stund. Tog en tupplur nyss också ca 1 timme. Jag hoppas jag kan sova även i natt!
Mer
4 år 3 månader sedan #1221216 av Richard
Somnar oftast runt 01-02, sover till ca 11:30.

Igår hade jag glömt att mitt boendestöd hade semester, så jag gick upp 08:45, duschade men hon kom aldrig, då fick jag ett minne av att hon sa att hon skulle ha semester. Somnade om...
Mer
4 år 3 månader sedan #1221228 av memphis
Jag har aldrig haft så svårt att komma ur en dygnsvändning som den här gången. Har väl vart ca 1,5 månad nu. Undrar om det har med åldern att göra att det är så omöjligt att vända dygnet rätt? Efter så lång insomnia som jag haft har jag börja vakna av röster, när jag väl somnat till. Därför blir sömnen så upphackad i små delar och jag får ingen djupsömn. Men i natt fick jag det och det var underbart. Kanske är jag på rätt bana nu.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221372 av Admin1
Vilket antipsykotika har du memphis och dos?
Mer
4 år 3 månader sedan #1221373 av Saari
Förut när jag kämpade mot depression och ångest, så ville jag inte lägga mig när jag äntligen börjat må hyfsat. Morgonen kändes alldeles för tung, och mot kvällen orkade jag läsa och göra saker som fick mig att må bra.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221436 av Nissegossen
De har forskats om människors sovvanor, förr hade man inte klockor och de flesta bodde på landet, man sov i perioder man var vaken mitt i natten, då jag tippar att veden var slut i kaminen och det behövdes fylla på. man gick upp och klädde på sig umgicks med grannarna och hade sällskapsliv sedan lade man sig och sov tills korna råmade att de ville bli mjölkade. Farsan sade jag trodde jag skulle slippa att gå upp klockan 05.00 när vi flyttade till Göteborg men jag måste det för att vara på jobbet i tid

Förr innan jag fick Quetiapine att sova på var jag ofta uppe på nätterna och kollade på viska. En natt var en på viska.se en tjej hon uttalade sig om att begå självmord, jag Ringde Isa-Alise Jag hade telefonnummer till, jag ringde och väckte henne hon i sin tur ringde hon Admin, där blev jag direkt avkopplad från fortsättningen, men hon hamnade på sjukhus. Numera sover jag på Qutiapine då jag inte vaknar pga PTSD i insomningsögonblicket kan dock vakna tidigt på natten och kan inte somna om. En annan gång såg jag på en annan sida på nätet om en ung tjej som hade tagit för mycket medicin kommer inte ihåg vilken, jag kopierade vad någon skrivit på viska rakt av och klistrade in varpå de andra skrev ser du inte hur hemskt det är? Svår död? Ring ambulans varpå hon blev spak och ringde ambulans hon klarade sig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.