Kan inte komma på ngt som är kul = depression??

Mer
4 år 1 månad sedan #1244520 av Admin1
Depression förekommer mest de 5-6 första åren av schizofreni, sedan är det oftast så att det som verkar depression är negativa symptom. Negativa symptom är långvarigare än depression och sedan vid depression har man känslor, vilket inte finns vid negativa symptom. Vi har ett depressionstest på sajten, som skiljer mellan depression och negativa symptom.

www.viska.se/sjaelvtesterna/har-jag-depression
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/2261-negativa-symptom
Mer
4 år 1 månad sedan #1244538 av Richard
Jag har inte haft nått annat att göra nu under helgen, så jag har börjat läsa en bok på drygt 700 sidor, det är ok. Tidigare har jag inte kunnat koncentrera mig på att läsa, då har jag lyssnat på ljudböcker.
Mer
4 år 1 månad sedan #1244541 av Geta
Man får släppa sitt gamla liv. Det kommer aldrig tillbaka.
Mer
4 år 1 månad sedan #1244571 av IngeF
Man snakker om psykisk uhelse konstant. Alvorlig psykisk sykdom nevnes nesten aldri.
Mer
4 år 1 månad sedan #1244589 av Amandara
Jag har inte fått några uppdrag som föreläsare sen de nyutbildade peersen kom in. Jag har en historia där jag beskriver tung psykos. Allvarlig psykisk ohälsa. Tror de vill ha berättelser som folk kan relatera mer till. Utbrändhet som alla kan drabbas av och sånt. När jag fick mina uppdrag var vi få som tog uppdrag och jag fick massa uppdrag. Nu inga. Tror inte folk är intresserade av tung psykisk sjukdom utan mer sånt som folk kan känna igen sig i och relatera till som sagt. Det är återhämtningsteamet som marknadsför oss gentemot uppdragsgivarna.
Mer
4 år 1 månad sedan #1244633 av Melody
Tycker du det är lite hyckleri Amandara med Peer?