ECT

Mer
3 år 3 månader sedan #1311939 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet ECT
Psykosmediciner har en tendens att ge minnesstörningar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311942 av Geta
Svar från Geta i ämnet ECT
Dagarna kan vara gansk likadana för oss psykpatienter, så det finns kanske inget att minnas. Det bästa är att göra dagboksanteckningar för att minnas.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311943 av memphis
Svar från memphis i ämnet ECT
Min mamma tyckte det var konstigt att jag inte minns när vi två städade ut min lillebrors hus när de flyttade. Men jag har verkligen inget minne av saken.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311958 av koi
Svar från koi i ämnet ECT
Jag är än så länge glad över att jag fått ECT. Jag var väldigt självmordsnära. Att jag är på avdelning var inget hinder i sig. Lämnade skor utanför och berättade om mina tankar och röster som uppmanade mig att göra dumt.

Vet inte om det är tack vare 6 mg Risperdal eller ECT eller en kombination, men rösterna har lagt ner.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311959 av Richard
Svar från Richard i ämnet ECT

memphis skrev: Det kan bero på annat än ECT att minnet sviktar, Richard. Jag har själv dåligt minne för detaljer och har aldrig fått ECT.
 

Ja, jag drack en massa folköl o missbrukade narkotika på 00-talet. Bl.a DXM som fräter sönder hjärnan...
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1311965 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet ECT
Richard det är vanskligt, dåraktigt och vårdslöst att ge dig 30 behandlingar. Det får man inte göra om dom hade följt reglerna. Inte så konstigt att du förlorade minnet. Det högsta ligger väl typ vid tio. Men då gäller det i ovanliga fall. Oftast räcker ett par ggr.

Enligt en som forskar och jobbar inom psykiatrin som jag har pratat med personligen på nätet och hon visade även forskningen. Följer läkarna reglerna för behandling med ECT så kan man förlora minnet men den kommer tillbaka. Misskötts, missbrukas och grovt används så mot all förmodan kommer man oftast förlora minnet och det kommer inte tillbaka.