Oro på kvällen/natten

Mer
16 år 8 månader sedan #89627 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Oro på kvällen/natten
Kära du!

Det är inte frågan om att du/vi inte har råd!

Det är våra rättigheter - vi SKA få det!

...har jag bestämt! t.ex FK eller landstinget borde väl ta sitt ansvar och se till att dela ut dessa, som även klassas som hjälpmedel!

JAG har fått det via min kurator på psyk...så kontakta din kurator, du också!

Lycka till
K
  • JTL
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #89628 av JTL
Svar från JTL i ämnet Oro på kvällen/natten

Saari skrev: Vad har du för sömnmedicin?


Jag har 2 st. att välja mellan det är Stilnoct och Nozinan. Stilnoct fungerar inte längre så jag gick över till Nozinan men Noxinan har jag också börjat få dålig effekt av.
  • JTL
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #89630 av JTL
Svar från JTL i ämnet Oro på kvällen/natten
Om jag fick vraka och välja bland mediciner så skulle jag viljat ha en låg dos Flunitrazepam.
Det vet jag att det fungerar.
Mer
16 år 8 månader sedan #89631 av Saari
Svar från Saari i ämnet Oro på kvällen/natten

JTL skrev: Jag har 2 st. att välja mellan det är Stilnoct och Nozinan. Stilnoct fungerar inte längre så jag gick över till Nozinan men Noxinan har jag också börjat få dålig effekt av.


Jag tog Nozinan som åttamedicin, sedan Stilnoct till natten. Den kombinationen fungerade för mig, men du verkar ta antingen den ena eller den andra? Tråkigt att de förlorat sin verkan.
Mer
16 år 8 månader sedan #89632 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Oro på kvällen/natten
Ta båda samtidigt kanske det hjälper. Stilnocten är till för att du ska somna och den är väldigt kortvarig. Nocinan får dig att sova längre.
Själv har jag Zopiklon/Imovan och dom verkar lite längre än Stilnocten. Och så tar jag 25mg Nozinan, men får öka den till 50 mg vid behov men har inte kört på ökningen något.
Det tycker jag fungerar bra. Nån enstaka gång kan jag vara väldigt uppe i varv och då ökar jag Zopiklonen. Men nästa gång ska jag testa att öka Nozinanen istället.
Mer
16 år 8 månader sedan #89644 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet Oro på kvällen/natten
Figuren,

Ja, att ta båda två är en ide. Fast inte samtidigt.

Nozinan är en medicin som man tar kl 20 eller möjligtvis 18 p o. Det är bara om man får den i m som man ska få den 22, det vill säga samtidigt som nattmedicinerna. Fast möjligheterna att få Nozinan i m är ganska små nuförtiden.