kort novell

  • Anonym..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20945 av Anonym..
kort novell skapades av Anonym..
Jag sitter vid mitt skrivbord med ett dussin Rohypnol i min högra hand och en flaska absolut vodka i den andra. Jag vet att morsan om bara några timmar kommer att komma hem med ett leende på läpparna, glad för att det är helg. Jag vet också hur det leendet inom beloppet av en sekund kommer att bytas ut mot chock och ängslan. Jag vet att hon kommer att bryta ihop totalt när hon möts av den blick som kommer att prägla hennes liv, blicken av sin son liggandes livlös på golvet. En syn som kommer att skava i hennes hjärta i flera år framöver.

Just nu känns det irrelevant, helt oväsentligt hur andra kommer att känna och reagera. Kalla mig egoist, men att stå ut med den starkaste smärtan man någonsin kan tänkas bara för att inte bryta den banala vardagen för sina nära är väldigt sympatiskt.

Jag har fått klart för mig att jag är ovälkommen här. Hur mycket jag än försöker så tycks ingen uppskatta mig, jag är helt oönskad av de flesta.

Jag sväljer tabletterna tillsammans med spriten och strax innan det mörknar så får jag en sista tanke, ”jag fruktar inte helvetet längre, för jag har redan varit där”…
Mer
18 år 8 månader sedan #20947 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet kort novell
Hoppas verkligen att det där var just en novell... det är mycket grymt att skada sig själv eller ta livet av sig för att göra illa sina närmaste...

Jag kan bara hoppas att du mår bättre själv och inte har sådana tankar...

Ditt liv är ditt eget... trivs du inte med familjen så flytta eller bryt kontakten ett tag... hitta en tillvaro som du trivs med... vänner som du väljer... och ta vara på den tid du får här på jorden... visst är det jobbigt ibland... men man kan skapa sig något som känns bra och som man kan trivas med...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20950 av
Svar från i ämnet kort novell
”jag fruktar inte helvetet längre, för jag har redan varit där”…
Och nu vill du hämnas genom att skicka din mamma dit.
  • Anonym..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20956 av Anonym..
Svar från Anonym.. i ämnet kort novell
Nej, det var bara en novell
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20960 av
Svar från i ämnet kort novell
OK. Bra.