Paranoida tankar

Mer
19 år 4 månader sedan #6751 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Paranoida tankar
Jobbigt att du inte känner trygg hemma... trivs du där du bor?...

Ett tag kände jag mig oerhört hotad av allt och alla... trodde i stort sett att alla var ute efter döda mig... att all mat var förgiftad... att allt jag gjorde var iaktaget av folk som ville mig illa...

Men alla goda råd här har hjälpt... till slut kändes som att jag inte längre kunde bry mig om att vara rädd... man kan ändå inte göra nått åt det om det skulle hända nått... så varför oroa sig... lika bra att bara leva på och våga göra det man vill... och strunta i att vara rädd...

Bara leva helhjärtat... inte väja för det svåra av rädsla...

Inte gömma sig utan dra upp persiennerna... släppa in ljuset... och strunta i om nån ser mig...

Sätta en skylt med "välkommen" på dörren... och bjuda på kaffe om nån ringer på...

Tror att man får bryta paranoian själv... det enda som man egentligen är rädd för är själva rädslan....

Man får tänka om och utgå från att folk vill en väl...

Och vila i en tro på att i våra dagar här på jorden finns en mening... och att ingen annan än den vi kallar Gud styr över dess antal...

Så varför känna rädsla... se den ögonen... och släpp den...
Mer
19 år 4 månader sedan #6752 av sussi14
Svar från sussi14 i ämnet hej
jag trivs inte här, alla bara stirrar på mej. vi flyttade hit i juni i år...min man känner av det med, de stänger in sej med sina vänner och släpper inte in några nya, endel hat tyvärr av den anledningen flyttat från denhär staden.
Mer
19 år 4 månader sedan #6756 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoida tankar
Isa-Alise, hej. Bra, att du kan tänka annorlunda så kort tid efter att du mådde så dåligt som du gjorde innan!

Jättebra! Du har kommit underfund med att det finns inget att vara rädd för utom rädslan själv.

Det är ett stort steg du har tagit, du har så att säga vågat umana ödet, för du har logiskt insett, ja, Hade någon haft viljan att förgifta dig, hur skulle du kunna förhindrat det. De hade redan gjort det, om de hade haft viljan. Logikens seger, och förnuftets.

Kram Nisse!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #6765 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Paranoida tankar
Tack, Nissegossen!

Jo det är en annan känsla nu... jag vaknade glad i morse... första morgonen utan mardrömmar på hela hösten, tror jag...

Du har så rätt... kram till dig också... och till alla er endra som har stöttat mig den tid som min paranoia var som värst...