Heberlein i Agenda

Mer
15 år 2 månader sedan #180434 av Geta
Svar från Geta i ämnet Heberlein i Agenda

Potte-Boa Jösse skrev:

Geta skrev: Varför kan inte en sådan här person tillåta sig att slå
av på takten och inte köra i 220km/h?


Man är omedveten, iallafall var jag det.

Hög intelligens verkar inte alltid räcka vid sådana
här mentala sjukdomar. Man skulle kunna tycka att
med hög intelligens så skulle man kunna knäcka
koden med omedvetenheten.
Mer
15 år 2 månader sedan #180460 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Heberlein i Agenda
Geta:

Ja det är konstigt. Ibland kan jag känna inom mig en medvetenhet som säger till mig att nu borda jag göra det, eller säga si och så till en vän. Men så gör jag inte det iallafall. Det är så konstigt att det inte funkar hela vägen ut. Det är som en del i mig sover ibland.

Nu har jag köpt hennes bok, ska bli spännande att läsa.

Kram å gonatt

Pottis
Mer
15 år 2 månader sedan #180461 av Geta
Svar från Geta i ämnet Heberlein i Agenda
God natt!
Mer
15 år 2 månader sedan #180522 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Heberlein i Agenda
Det som förvånar mig är att hon inte kan motverka sina dödstankar och avfärda dem, som hjärnspöken. Det verkar som om när hon vill ta sitt liv, som om det alltid på något sätt är för första gången för henne. Hon har ju varit med om samma felaktiga tankar massor av gånger vid det här laget. Detta förstår jag inte att en så intellektuell person som henne inte klarar av.
Mer
15 år 2 månader sedan #180591 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Heberlein i Agenda

Admin1 skrev: Det som förvånar mig är att hon inte kan motverka sina dödstankar och avfärda dem, som hjärnspöken. Det verkar som om när hon vill ta sitt liv, som om det alltid på något sätt är för första gången för henne. Hon har ju varit med om samma felaktiga tankar massor av gånger vid det här laget. Detta förstår jag inte att en så intellektuell person som henne inte klarar av.


Jag har bestämt mig för att aldrig ta livet av mig. Men en sanning är att döden är en befriare. Fast jag har inte så svåra krämpor än att jag kan leva livet i 40 år till och dö naturligt. Hon kanske har så ont inom sig, men det vet hon bara själv. Svårt att beskriva den inre osynliga smärtan.