Hade Hitler Aspergers syndrom?

Mer
15 år 1 vecka sedan #204749 av MsTibbs

Geta skrev: Fördomar så klart men det brukar alltid framhållas när det
gäller Aspergare att de helst slipper fikapauser.

Jag föredrar att slippa de sociala småpladdret på fikarasterna, då jag inte kan slappna av där, utan jag slappnar mer av om jag får vara ifred motsvarande tid. Däremot skulle säkert vissa aspergare kunna tala inför många personer tex. Kan, om inte alltid föredrar. Beror på hur grav autism man har.
Mer
15 år 1 vecka sedan #205152 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hade Hitler Aspergers syndrom?

ak000 skrev: Hitler var frisk och intelligent som såg vilka sitt folks fiender var och agerade mot dessa. Det är inte ett tecken på sjukdom utan på sundhet att vara förmögen att noggrant analysera situationen och agera därefter.


Så du menar att det är ok att mörda oskyldiga människor,enbart pgr av deras härkomst??!!! :rolleyes: :cry: 8O :evil:
HEMSKT :!:
Mer
15 år 1 vecka sedan #205162 av ak
Svar från ak i ämnet Hade Hitler Aspergers syndrom?

Gäst skrev:

ak000 skrev: Hitler var frisk och intelligent som såg vilka sitt folks fiender var och agerade mot dessa. Det är inte ett tecken på sjukdom utan på sundhet att vara förmögen att noggrant analysera situationen och agera därefter.


Så du menar att det är ok att mörda oskyldiga människor,enbart pgr av deras härkomst??!!! :rolleyes: :cry: 8O :evil:
HEMSKT :!:


Nej, det var självfallet fel att urskillningslöst döda alla judar. Jag menar bara på att i ett historiskt kontext är det en anomali att INTE döda folkets fiender.
Mer
15 år 1 vecka sedan #205169 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hade Hitler Aspergers syndrom?

ak000 skrev: Nej, det var självfallet fel att urskillningslöst döda alla judar. Jag menar bara på att i ett historiskt kontext är det en anomali att INTE döda folkets fiender.


men dem var ju inga fiender?
Mer
15 år 1 vecka sedan #205172 av ak
Svar från ak i ämnet Hade Hitler Aspergers syndrom?

Gäst skrev: men dem var ju inga fiender?


Nej, inte alla judar...
Mer
15 år 1 vecka sedan #205175 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hade Hitler Aspergers syndrom?
Nej,men då var han väl inte speciellt "frisk"och intelligent,som dödade oskyldiga judar och människor av andra härkomster..