Det senaste från schizofreniförbundet

Mer
14 år 4 månader sedan #261018 av Ready
Man vet liksom inte riktigt hur man ska förhålla sig till schizofreniförbundet...
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 4 månader sedan #261019 av Jocke
Ja Inwatto, jag håller med ditt resonemang om att schizofreniförbundet berättar historier för de anhöriga i syfte att alla ska behandlas lika och inte för de självständiga individer de allra flesta "sjuka" trotts allt är.

Mina föräldrar är med där, och jag känner definitivt att dem inte "ser" mig som den jag är pga dessa historier där andra anhöriga berättar den ena skräckhistorian värre än den föregående.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 4 månader sedan #261020 av Ready
RSMH är väl egentligen allt det som schizofreniförbundet borde vara.
  • Gästen
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #261045 av Gästen
Svar från Gästen i ämnet Det senaste från schizofreniförbundet
Många anhöriga behöver stöd och många drabbade behöver stöd av sina anhöriga.
Tror ändå att det är svårt att låta IFS representera båda parter samtidigt.
Antingen blir man bara en anhörigförening eller så delar man föreningen i två intresseföreningar,
IFS-anhörig och IFS-brukare.
Men kanske blir då IFS-brukare överflödig, med tanke på RSMH?
Mer
14 år 4 månader sedan #261057 av Nissegossen
Jag har inte betalat medlemsavgiften i år...
Jag gick med i IFS när föreningen startade 1978 och är en av de första som gick med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #261178 av Admin1
Konstigt nog är det knappt någon som kommenterar ordförandens bloggande. Jag tror att Schizofreniförbundets medlemmar är oengagerade. Gissningsvis så har de sökt sig till föreningen för att få hjälp, men det fungerar inte om alla är så. Det har också här på sajten bara varit ett fåtal anhöriga aktiva under drygt 6 år.