Fiskolja mot psykoser

Mer
14 år 2 månader sedan #271223 av Nissegossen
Här i dagens aftonbladet, som hävdar att fiskolja har betydelse för psykisk sjukdom och då bla psykoser!
www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6532212.ab

Ps här, använder explorer för att aftonbladet blir absolut snabbast med webbläsaren explorer för just aftonbladet, där är explorer snabbaste webbläsaren.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 2 månader sedan #271227 av islaa
Svar från islaa i ämnet Fiskolja mot psykoser
Admin1 la upp en nyhet om det här för ett tag sen och det verkar som att Aftonbladet bara rippat artikeln rakt av,

I nyheten länkades www.dagensmedicin.se/nyheter/201 ... /index.xml

Jag äter fiskolja i form av kapslar varje dag för att jag fått för mig det är nyttigt inte bara för kroppen utan även psyket.
Mer
14 år 2 månader sedan #271229 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fiskolja mot psykoser
Fiskolja tar jag också för säkerhets skull. I samband
med Svininfluensan så sas det att fiskolja inte skulle vara
så bra. Kommer inte ihåg varför?
Mer
14 år 2 månader sedan #271233 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Fiskolja mot psykoser
Prisjämförelser som jag själv gjort.
Hur mycket kostar det per gram EPA och DHA?
Eye Q: 18:- / 57,50:-
Ledins Omega-3 Extra: 8,20:- / 11,50:-
Ledins flytande Omega-3: 3,60:- / 5,40:-

Ledins är tillika den fiskolja som innehåller minst miljögifter.

Det fanns nog nån teori om att fiskoljan kunde försämra immunförsvaret. Det finns såklart motsats teori också.
Mer
14 år 2 månader sedan #271241 av islaa
Svar från islaa i ämnet Fiskolja mot psykoser
Tikki,

Vilka affärer säljer Ledins flytande Omega-3 då? Och vad är egentligen EPA och DHA?

Jag har aldrig käkat fiskolja förut men hittade en påse med 100 kapslar här hemma. Sen har jag funderat på att köpa fler kapslar på apoteket, de kan väl inte vara så dyra. Vet inte om skulle palla flytande, allt med fisksmak skyr jag som pesten! Men jag får väl prova.
Mer
14 år 2 månader sedan #271242 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fiskolja mot psykoser
:tänk Just detta med omega 3, går att få genom vegetabilisk olja, vilken kommer säkert Admin att tala om! Tror att det är linfröolja bla som innehåller just de fettsyror det är frågan om!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum