subkliniska psykossymtom förgår psykos

Mer
12 år 7 månader sedan #428632 av Nissegossen
Nog fanns det psykossymptom när jag insjuknade i psykos första gången och det så accentuerat att jag själv sökte upp vården och begärde att få medicin för att få sova.

Läkaren hörde min berättelse och lade in mig på avd samma dag jag sökte och där på avd blommade en fullskalig psykos ut. Det var som allting kom på en gång, för att innan hade man kraven på sig att agera normalt , men efter inläggningen släppte allt av kraven och man hamnade direkt på botten. På den vägen är det.

Jag hade gått med symptom minst sex månader innan jag sökte hjälp...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #428688 av Isa-Alise

Geta skrev: Lågstimuli med lite stress och krav tror jag förhindrar att psykosen bryter ut. De flesta blir sjuka
när de flyttar hemifrån men att alltid bo tillsammans med sina föräldrar kan inte heller vara bra.


Jag vill inte flytta hemifrån. Jag vill inte bli vuxen. Jag vill inte ha plikter. Jag vill vara 13 år eller så. Men nu går jag i högskolan och pluggar på helfart, och jag börjar få kommentaren att jag borde flytta.
Mamma har reagerat på att jag "inte är mig själv" de dagar jag pluggar. Undrar vad som händer när jag kommit in i studietakten och pluggar 6 dagar i veckan?
Mer
12 år 7 månader sedan #428690 av killergirl
Mitt kom nog smygande med att jag gjorde grejor jag aldrig gjort förut minns ej allt...sen började mina röster bli onda och män...har alltid haft röster så länge jag minns men då kvinnliga och snälla sådana...sen blev jag nere och fick antidep...sen bröt helvetet lös..minns inte mycket från fen tiden men min sambo gör och han tyckte det var jättejobbigt...men just då förstod jag nog inte att jag gjorde folk ledsna och oroliga....