Nytt läkemedel ger hopp för sömnlösa (Göteborgsposten)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
Mer
12 år 5 månader sedan #440365 av Melun
Är less på lösryckta länkar utan kommentarer. Ska man posta en länk så kan man väl skriva nåt också???
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
12 år 5 månader sedan #440369 av Geta
Sorry! Ska skärpa till mig när det gäller det. Håller med dig att det är jobbigt att läsa länkar.
Mer
12 år 5 månader sedan #440371 av Melun
Tack Geta. Roligt att nån bryr sig.....
Mer
12 år 5 månader sedan #440466 av Admin1
Spännande nyhet för många här har problem med sömnen. Det behövs verkligen bättre sömnmedel.
Mer
12 år 5 månader sedan #440478 av Nissegossen
Ja, jag skall ta vara på det och får se, kanske man får prova?

Min sömn är exakt som i beskrivningen i artikeln och har för mig att en länk på viska handlade om att schizofreni var ett tillstånd av för lite sömn och för mycket vakenhet. Det är exakt så det är för jag själv! Enbart denna nya medicin kanske till och med ger mig ett nytt liv tillbaka! Enormt intressant för jag själv, där jag just vill poängtera att sömn är a och o i behandlingen av schizofreni och där jag hela tiden hävdat att det var förlorad sömn som gjorde att jag insjuknade och att man skulle sövt mig en vecka under iva förhållanden och sedan gett mig adekvat medicin mot min sömnbrist!
Så, en medicin som reducerar vakenheten och tillåter att jag somnar in, vekar ju toppen om den fungerar utan hangover med påföljande trötthet.

skall verkligen ta till vara detta och dra upp det med läkare när jag vet mera, för detta verkar passa mig som hand i handsken och förmodligen säger adjö till min psykossjukdom schizofreni!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum