Våld och hot på akutmottagningar ökar

Mer
12 år 4 månader sedan #451956 av Fantasio
Jag var uppe och snurrade en natt. Tänkte "nej, jag sover" och föll ihop som ett korthus. Ba-dang! Jag slog ansiktet i en stol. Hamnade i sängen och gick till jobbet. Väl där såg jag mig i spegeln. Jag var kraftigt nedblodad. Jacket såg illa ut, så jag ringde vårdcentralen. Fick en tid runt lunch. "Det var djupt, det. Tyvärr kan vi inte sy, det har gått för lång tid". Alternativet hade tydligen varit att gå i fyrtio minuter till akuten. Nu har jag ett stort ärr i ansiktet.
Mer
12 år 4 månader sedan #451959 av Isa-Alise
Det låter obehagligt. Du har leponex nu eller hur? Det kan sänka kramptröskeln och även ge svimningar. Kanske är bäst att du inte går omkring efter att du har tagit din tablett.
Mer
12 år 4 månader sedan #451961 av Geta
Det är inte alltid som man vill sy sår, på grund av infektionsrisken, när man täpper till såret.
Mer
12 år 4 månader sedan #451980 av Nissegossen
De häftar ihop såren numera...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 månader sedan #451985 av Skötaren
Tack Nisse!
Vi syr fortfarande. Men generellt ligger vårat sjukhus lite efter hela tiden...
Mer
12 år 4 månader sedan #452001 av Nissegossen
Längre upp här i mitt inlägg skrev jag att han skrev ut ett recept men han frågade mig var jag ville hämta ut det, i centrala stan i nordstan sade jag, det var närmast och det finns ett nattöppet apotek till men det ligger uppe vid Östra sjukhuset. så det han gjorde var att han sade att jag skickar ett recept och fick inte ens snabb förklaring om att han antagligen gick in på apotekets sida på internet och lade in receptet där. Han gick bara ut ur rummet. När jag var på apoteket skrev farmaceuten ut ett gult recept på skrivaren som hon behöll.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum