Breiviks diagnos- ett sätt att slippa ansvar

Mer
12 år 2 månader sedan #460461 av Traxerity

björk skrev: Din syn på världen e tragisk. Leka ledare.

Helt plötsligt samma sak som människo slakt. ?

Det är endast Du som projicerar.


Vad jag påpekar är grandiositet. Folk som vill stå över andra(vara superior). Mina ordval är inte alltid dom bästa.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
12 år 2 månader sedan #460463 av Geta
Breivik måste ha någon sorts autism.
Mer
12 år 2 månader sedan #460468 av vill-vara-med
Fortsätter i samma spår eller se läkartidningen: www.lakartidningen.se/store/arti ... 1_1204.pdf
Mer
12 år 2 månader sedan #460502 av vill-vara-med
Vill med detta säga att om någon har fått en idé i huvudet,

en fantastisk, otrolig, knäpp eller vansinnig

och det är det många som får

så krävs det speciella egenskaper att gå till vägs ände med idén.
  • Void
  • Besökare
  • Besökare
12 år 2 månader sedan #460513 av Void
Här är mina funderingar på andras kommentarer hittills i tråden om vem Anders Breivik är.
Breivik är sannolikt schizofren om han har hallucinations symptom eller om han inte har det en slags person med kontroversiella visioner och medel. Han är definitivt ingen psykopat då han kan vara medkännande med dem han väljer.
Narcicisst är för enkelt att säga att han är då hans person är mer komplex och han mer är stolt över sina egna handlingar.
Slutligen autistisk skulle man kunna säga att han delvis är som en udda och egensinnig person. Rent autistisk är han däremot inte då han inte har drag av att vara introvert.
Mer
12 år 2 månader sedan #460516 av björk
Är det symptom att ha ihjäl oskyldiga samhälles medborgare. Det hör till ondska.

Det är inget eftersträvansvärt att vara psykopat. Det är typ det sämsta man kan vara

Att glorifiera Mord efter mord borde inte det vara psykopatiskt. Den mannen e sjuk i huvudet fast han har inte

schizofreni. Utan är ett vapen mot demokratin alltså psykopat. Fullständigt besinnings lös mördare är inte !

"Coolt" att jämställa schizofreni det "sätter ner".