Breiviks diagnos- ett sätt att slippa ansvar

Mer
12 år 2 månader sedan #460517 av vill-vara-med
Void skrev: "[i:799moozz]Rent autistisk är han däremot inte då han inte är introvert på något sätt.[/i:799moozz]"

En Asperger-diagnos säger inte att man måste vara introvert.
Mer
12 år 2 månader sedan #460518 av björk
Han är en mördare ingen sjukdom.

Fast det kan vara sjukt i huvudet att vara psykopat.

Fast det är inget man vill "smita" från. Så det har väl 2 sidor antar jag.

Det är snarare Något man befattar sig med. Därför hör sånt resonemang egentligen inte

hemma på en schizofreni sida. Om ni hajar "catchen".
  • Void
  • Besökare
  • Besökare
12 år 2 månader sedan #460544 av Void

vill-vara-med skrev: Void skrev: "Rent autistisk är han däremot inte då han inte är introvert på något sätt."

En Asperger-diagnos säger inte att man måste vara introvert.


Jag ändrade meningen till "drag av att vara introvert". Nöjd så?
Mer
12 år 2 månader sedan #460554 av björk
En sak. Är man psykopat. Vad kommer introvert in i resonemanget då.


Det är inte precis ett nyckel ord. :tänk
Mer
12 år 2 månader sedan #460580 av vill-vara-med
Vill och kan inte kommentera Breiviks psykiska status. (Har ingen koll)

Det jag ville säga med www.lakartidningen.se/store/arti ... 1_1204.pdf var att personen som omnämns i Läkartidningens artikel utifrån "liknar" Breivik.

Ville också påpeka att en Asperger-diagnos inte ska ses som ren autism dvs "instängd i en bubbla" utan ville belysa de speciella egenskaperna "att dra något till väg ände" oberoende vad nu detta är.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 2 månader sedan #460605 av Jocke
Om man nu måste diagnosticera, så om Breivik spelar sjuk inför expertis, men spelar frisk mot personalen, hur kan man då diagnosticera med en väldigt nyansrik schizofreni som är så komplext, att man inte kan spela utan att det syns på långt håll. Frågan om han är introvert i.o.m aspergers, utan behandling så är man delvist instängd i sig själv, men tror att socialt umgänge lättar på förlåten. Han hittade i alla fall ngn som tänkte som honom, men den personen har nu tagit avstånd från Breivik. Varför just den dagen kan man ju undra, när allt detta skedde?

Vars är världen på väg?