Människorna bakom hoten - och motiven

Mer
12 år 2 månader sedan #461659 av Geta
Det underliga är varför han inte hade en ordnad ekonomi, om han tidigare hade diagnosen schizofreni?
Mer
12 år 2 månader sedan #461687 av vill-vara-med
Som jag uppfattade det nämnde man inget om hans "inkomstförhållande" vid tidpunkten för det inträffade.

Endast att han var utan pengar vid utskrivningen och att han därför blev desperat då hungern blev för stor.

För mig känns det hela mycket olustigt.

Ska en diagnos helt kunna förstöra en människas liv kan man undra?
Mer
12 år 2 månader sedan #461701 av Vatten
Ibland verkar det som de svagaste blir värst behandlade. Klart att det "brister" på svältens rand.
Att det ska behövas personligt ombud etc verkar vara ett faktum för en del.
Mer
12 år 2 månader sedan #461722 av Traxerity
Allt han sökte var ju mat. Är det så jävla svårt för dem att ge han mat eller är världen så känslokall att dom skiter i om folk svälter till döds.
Mer
12 år 2 månader sedan #461786 av Admin1
Rättspsykiatrisk vård har ingen strafftid som fängelsestraff utan man blir frigiven när man anses vara så frisk att man inte begår nya brott. Tyvärr leder det till långa vårdtider för de som har en instabil sjukdom. Ofta innebär rättspsykiatrisk vård ett 5 gånger längre straff än fängelse. Konstigt att inte utslussningen efter rättspsykiatrisk vård är bättre än den var i detta fall. Jag antar att han kommer tyvärr att få ytterligare rättspsykiatrisk vård.