Hur man kan hantera media?

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 1 vecka sedan #481350 av Jocke
Jag ifrågasätter medias sätt att hantera privatpersoner, för det där mediedrevet när folk anses vara till allmän beskådan så är det just en flock journalister och inte ngn enstaka som man kan pricka. Det där med ansvarig utgivare för varje program, är bara att glömma, för det är inte den ansvarige man ska pricka utan det är de där gängen journalistenr man ska pricka. Varför ska en person kunna avsvära sig all ansvar, medan offret får bära hundbördan? Men jag har skickat in en inlägg tidigare, men glömde nog skicka vidare till forumet. Så media har nog funnit ett sätt att komma åt en utan att själva bli inblandade. Men frågan är, gör verkligen media sitt för att bevaka privatpersoners integritet? Snarare så är det omöjligt, att försvara sig mot de argument de är utbildade till att lägga fram för folket, med en förvanskning av fakta. Folk kan säga, att det ofta är skvaller, men ändå går det hem i stugorna.
Jag ifrågasätter också, att folket är beroende av media, för att kunna tänka? Då borde isåfall denna beroendeställning till media, jämställas med beroendeställning till vårdpersonal! Men media anser att dem står över lagen om missbruk av förtroendeställning, utan hänvisar till den fria publicitetslagen med rätt för journalister att kritisera allt det dem finner vara ett intresse för folket att ta del av.
Själv så kommer jag att synas i teve om ett par veckor, med risk för att det ska uppstå missförstånd kring ngn detalj, så anser jag att för att vi ska kunna komma åt det här med stigmatiseringen av psykiska sjukdomar och rätten till sysselsättning för så många som möjligt. Men jag tror prestigen fortfarande är stark i vissa läger.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 6 dagar sedan #481752 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur man kan hantera media?
Om man blir felaktigt behandlad i pressen kan man anmäla detta till Pressombudsmannen. TV och radio kan man anmäla till Granskningsnämnden för radio och TV. sv.wikipedia.org/wiki/Radion%C3%A4mnden
Spännande med programmet som du skall medverka i Jocke.
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 6 dagar sedan #481761 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur man kan hantera media?
Ja, ni kan kolla in den ene dokumentärfilmaren Leif Stenberg på tisd. nästa vecka i programmet go´kväll på ettan. Sedan visas "en plats i solen" som filmen heter den 24:e maj på svt2, men i café programmet visas några valda avsnitt ur filmen. Allt detta är spikat, Håkan Pieniowski är fotografen, han är mest känd för sina filmer från bl. a Ryssland. Men Leif sysslar mest med radiodokumentärer. Obs, dessa är en del av journalistkåren, men dessa granskar kanske främst orättvisan eller egentligen hur politiker försöker rusta ned den välfärd som har byggts upp under en lång tid.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 6 dagar sedan #481778 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur man kan hantera media?

Admin1 skrev: Om man blir felaktigt behandlad i pressen kan man anmäla detta till Pressombudsmannen. TV och radio kan man anmäla till Granskningsnämnden för radio och TV. sv.wikipedia.org/wiki/Radion%C3%A4mnden
Spännande med programmet som du skall medverka i Jocke.


Man kan inte pricka en hel skock journalister! Man kan pricka enstaka program, ex den kändisen Gert någonting i ett radioprogram, han blev avstängd, men det hör till sällsyntheterna.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 6 dagar sedan #481790 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur man kan hantera media?
Vad spännande, Jocke! Då ska jag sitta klistrad vid TV:n.