Elyn Saks pratar om sin schizofreni på ted talks juni 2012.

Mer
11 år 6 månader sedan #528554 av Admin1
Kluvjonte,

En person som bara är lat och knepig får ingen sjukersättning eller aktivitetsersättning utan det krävs en diagnos för det. Ungefär 85 % av de med schizofreni lever på sjukersättning eller sin diagnos. Men själv skall du ju börja jobba på måndag om jag fattade dig rätt enligt tidigare yttrande.
Mer
11 år 6 månader sedan #528570 av Geta
Förr kanske det räckte med att vara lat för att få sjukersättning men det blir allt svårare tror jag.
Det märks ju hur personliga assistenter fingranskas när det gäller fusk.
Mer
11 år 2 dagar sedan #581038 av skord
Nu har det kommit en film om bl a Elyn Saks liv med schizofreni!

Executive produced by Jennifer Aniston, CALL ME CRAZY is an anthology of short dramatic films that take an intimate look at what it is like to live with mental illness. The short features, which are directed by Bryce Dallas Howard, Laura Dern, Sharon Maguire, Bonnie Hunt, and Ashley Judd, tell individual stories about what life is like for people who are psychotic, bipolar, clinically depressed, and/or struggling with post-traumatic stress disorder.

Connecting these stories together in some way is Lucy (played by Brittany Snow), a twentysomething law student who is learning to live with schizophrenia.

[youtube:r8bgvhxh]5ESA_EA6AQE[/youtube:r8bgvhxh]
Mer
11 år 2 dagar sedan #581058 av Nissegossen

skord skrev: “Please hear this: There are not ‘schizophrenics,’ there are people with schizophrenia.”


Love it! Det är vad jag själv predikar. Jag är inte "Schizofren" Jag är ingen vandrande pesthärd, jag är en människa med diagnosen Schizofreni!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 2 dagar sedan #581060 av Nissegossen
Tack skord för info! Mer sådant och jag har saknat dig på viska! Var har du hållit hus?

Jag är inte i natt beredd att se filmen, men jag har lagt den här sidan på mina bokmärken.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 2 dagar sedan #581061 av Nissegossen

Kluvjonte skrev: Ja du lydde ju din heliga ande och åkte tillbaka till sinnessjukhuset den där gången du var på rymmen, så anden har gett dig diagnosen, konstig ande kan inte va klok.

Ren idioti!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum