SBU lyckas inte reda ut begreppen (Läkartidningen)

Mer
11 år 9 månader sedan #505240 av Geta
Är det inte så att man vill minska på tvånget inom psykiatrin och inte öka det. Skulle det inte bli väldigt dålig stämning inom psykiatrin om alla med schizofreni tvångsmedicinerades med injektioner. Dessutom vill det mycket till att någon blir inlagd idag.
Mer
11 år 9 månader sedan #505243 av Nissegossen
Suck! Jag vet det och du propagerar för att man skall få ha möjligheten att själv bestämma och det tycker jag inte är mer än rätt!
Men du har säkert fått tvånget någon gång när de spänt fast dig i bälte och gett dig den med tvång?
Det ställer till mer skada än nytta att ge den med tvång!
Jag själv har, visserligen akut och även vid inläggning, fått väldigt höga doser av olika mediciner i injektionsform, som borde vara åtalbart även efter så här lång tid, för att jag kunde pga mängden vätska knappt sitta på en stol och äta pga smärta, men jag har aldrig fått den med tvång då jag accepterat vad de gjort med mig utan bråk!!!

Om du får injektionen med tvång kan det göra väldigt ont då de inte bryr sig om i någon större utsträckning VAR de sätter injektionsnålen och jag brukar säga till en sköterska som tidigare aldrig gett mig en injektion, jag ber henne peka ut var hon vill sätta den, sedan tar jag fingret och trycker ned huden där JAG vill att hon sätter den. det vita som blir efter det att jag tryckt med fingret, det rör sig om ca 2 kvadrat centimeter, har jag knappt kvar någon känsel i då jag blivit stucken så många ggr!

Faktiskt jag har haft sköterskor som varit instruktörer för undersköterskor som går utbildning och jag har då varit ett mycket populärt objekt, då jag kan ritualerna utantill till; Övre yttre kvadranten, på den skinka det gäller, ingenting annat!

En såg på en gång och hon var där när jag kom nästa gång och jag frågade henne vill du sätta den nu? Nej,..jag tror att jag vill se på en gång till. Då sade jag till henne, om nu jag litar på dig, kan du då inte lita på mig?

Och så rabblade jag, övre yttre kvadranten och ta på dig handskarna, för att båda kan smitta varandra, tvätta händerna, ingen sprit det vill jag inte ha och inget plåster tack!

Torka av droppen efteråt och du visar mig var du vill sätta nålen med fingret och jag korrigerar dig! Om det var så att någon verkade alert kan jag säga, dra undan överhuden lite sätt sticket och efter injiceringen släpp, då kommer inget blod ut.
Hon som inte ville sätta sprutan, gjorde det finaste stick jag någonsin varit med om, det kändes inte varken att hon stack nålen i mig eller när hon injicerade, inte förrän det var klart och hon rest sig upp igen fattade jag att hon gett mig den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #505248 av Nissegossen
:lol: Så,Geta, skall vi gå på puben och kasta pil? :rolleyes: :arrow: :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum