Rättspsyk i Ryssland

Mer
10 år 11 månader sedan #579033 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rättspsyk i Ryssland

Geta skrev: Men man får i regel inte låsa om sig på natten när man är inlagd på psyk.
Så våldsrisken kan vara lika stor även om man har enkelrum


Jag var och hälsade på, på det mentalsjukhus som jag själv brukade ligga på. Det var en man där han var ung och hade trots det en fru. Han var starkt psykotisk och hade varit det länge och jag kommer fortfarande ihåg hans namn. Han var från Polen och Jude och hans namn var Chesslaw.
På engelska blir det ju då schacklagen. Det var nu hans polska namn och mycket riktigt spelade han schack. Han hade eget rum på avdelningen han låg på och personalen frågade mig, vill du verkligen gå in i apburen? Ja, svarade jag! Jag är inte rädd för honom och hon knackade på dörren och öppnade. Till saken hör att han hade egen nyckel till dörren och låste den efter mig, så jag vart inlåst. Men allt gick bra, trots att han knappt var kapabel till att föra ett samtal för han var så upptagen av sin inre verklighet. Han hade ett tvångsbeteende också och det var att han tvättade händer och ansikte ofta.

Jag har inte själv sett det men jag hörde talas om att när hans fru en gång kom på besök, hade de samlag på gräset utanför administrationsbyggnaden helt öppet på gräsmattan där.

Jag blev en smula nervös när jag var inlåst men han öppnade snällt när jag bad om att komma ut.
Så, det är inte bara en fara för honom man får tänka på utan även att folk kan bli inlåsta på ett rum, med en människa med en pågående galopperade psykos.

Jag har ofta märkt att en person kan kopplas samman med sitt namn och ofta är det ovanliga betydelser som de som psykiskt sjuka har. Undrar :tänk Om det är namnet som de förknippas med som gör dem sjuka?

För mig med en far som hette Erik och jag är döpt till samma namn plus Nils och min farfars namn som tredje namn. Nils var några gubbar som mor och far min hade som vänner när jag föddes, så för mig blir det Nils-Erik jo han son. Och då syftar det till min far Erik och mitt första namn och mitt tredje namn min farfar och då jo hans son.

Det har också samband med Ericssonkoncernen...

Jag nyttjar aldrig mitt dopnamn för att mitt namn N.E.J bildar ett klart och tydligt Nej och en som har en negation i namnet har då tre års kortare levnadstid än en som har ett ja.
Det är statistiskt säkerställt att det är så. :grandpa

Så, också mina röster säger mitt namn och jag gillar det inte, för det följs utav så mycket negativt om mig själv, så jag svarar aldrig när de säger mitt namn. Men någon i mitt inre som säger Nisse till mig kan jag prata i tanken med.
Det möter inget hinder.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #579069 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Rättspsyk i Ryssland

Geta skrev: Men man får i regel inte låsa om sig på natten när man är inlagd på psyk.
Så våldsrisken kan vara lika stor även om man har enkelrum

Där jag var finns det elektroniska lås med knappsats. Dvs dörren är alltid låst.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 11 månader sedan #579071 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rättspsyk i Ryssland
Senast som jag var inlagd för psykos, så låste jag om mig på natten. Men då monterade personalen bort låset i dörren.
Mer
10 år 11 månader sedan #579074 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Rättspsyk i Ryssland
Men det var 300 år sedan Geta

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 11 månader sedan #579077 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rättspsyk i Ryssland
I alla fall 8 år sedan. :grandpa :grandpa
Mer
10 år 11 månader sedan #579081 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Rättspsyk i Ryssland
Då hade du dingat dig.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻