Rättspsyk i Ryssland

  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
11 år 10 timmar sedan #578833 av yoki
Svar från yoki i ämnet Rättspsyk i Ryssland
Jag låg på ett tvåbäddsrum när jag var inlagd för ett halvår sedan. Värst var att jag snarkar så och stör andra.
Det här var ju inte på rättspsyk och jag var bara inlagd en månad.
På rättspsyk är det ju långa vårdtider och då är det säkert viktigt med eget rum.
Mer
11 år 2 timmar sedan #578849 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rättspsyk i Ryssland
Ja, jag har också legat på sexbäddsrum, eller om det var åtta, kommer inte ihåg, med alla platser upptagna. Sedan har jag legat både i fyrbäddsrum och tvåbäddsrum och singelrum.

Det vanligaste var nog på den tiden som på ett vanligt sjukhus, fyrbäddsrum.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #578920 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rättspsyk i Ryssland
Låter inte bra att man inte bara har en bädd per rum. Är man inne i psykos, så behövs en låg stimulans miljö och lugn och ro. Inte bra av att kanske bli störd av andras sjukdom. Sedan har vi ju det här med våldsrisken. Eget rum på psyk borde vara en självklarhet.
Mer
10 år 11 månader sedan #578924 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Rättspsyk i Ryssland
Om du såg dokumentären så framgick det att där inte fanns något våld. Trotts att det satt massmördare där. Men ha nånstans man kan få lugn och ro när det är jobbigt borde finnas.

När jag gjorde gröntjänst hade jag sovsal. Det var ingen höjdare. Riktigt svårt att somna trotts att man var helt slut när kvällen kom.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 11 månader sedan #578928 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rättspsyk i Ryssland
Men man får i regel inte låsa om sig på natten när man är inlagd på psyk.
Så våldsrisken kan vara lika stor även om man har enkelrum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 11 månader sedan #578934 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Rättspsyk i Ryssland
Ja, jag har varit med om två tillfällen som folk har satt sig vid min sängkant medan jag har sovit. Den ena var en kvinna, hon väckte mig och bjöd på gelehallon. Det andra tillfället var mer mystiskt, det var en kille och tydligen hade han suttit där länge utan att jag märkte ngt i sömnen. Men det var en sjuk person kände jag, hade jag slagit på lampan då hade det hänt ngt tror jag. Dagen efter stängde personalen den utomhusdörr som ledde direkt till mitt rum på ovanvången, jag vågade aldrig säga ngt om den incidenten till dem. Men tydligen hade min brukarkompis som låg i vardagsrummet märkt detta. Men jag vet än idag inte vem det var som var där. Med kvinnan så var det på kliniken med trebäddars rum som mest, var tänkt endast för två. Incidenten killen var på ett behandlingshem, med eget rum. Så det där med egen rum är ingen garanti för att inte bli antastad.

Vars är världen på väg?