Psykiskt sjuka kan tvingas till jobbet

Mer
11 år 3 dagar sedan #581410 av Utomjordingen
Mer
11 år 3 dagar sedan #581423 av zoegas
Kan och kan. Vem fan vill jobba när man inte mår bra? I Auschwitz fick de jobba utan mat. Att vara frisk betyder att när man kommer hem kan man dricka en öl och titta på TV och bara koppla ifrån och av allt. Själv har jag aldrig en lugn stund. Schizofreni är en heltidssysselsättning, 24/7. Är man som kluvjonte som inte ens har sjukdomsinsikt och går till nått meningslöst "jobb". Trotts att han ser psykosungar som hoppar hopprep, så är han dum i huvudet. Man måste mäta mående i livskvalitet, och nått jobb ger inte mig ett dugg. Tvärtom.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 3 dagar sedan #581426 av Utomjordingen
Annars också...

Mer
11 år 3 dagar sedan #581430 av zoegas
Sen är den artikeln riktade åt små emo ungar som skär sig i armarna för att Bieber skaffat en flickvän. Eller den som vill ha en adhd utredning för att han inte kan skaffa flickvän. Knappast schizofrena.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 3 dagar sedan #581443 av killergirl
Zoegas...Håller med...e fan 24/7 att lida av Schizofreni...Bara det att varje dag få kämpa för att ens orka ...orka gå ur sängen orka duscha...äta osv..ibland e det fan som ett omöjligt uppdrag...och sen blir man trackad av röster o annat skit...Jag vet att det ej hade funkat för mig..och jag berömmer dem som orkar för det e fan ta mig strongt..går på medicin som hjälper ner det hela lite..men det tar ej bort allt...sen skall vi inte tala om biverkningarna med.ger...trötthet osv..glömskhet osv...nee Kul för dom som orkar och Grattis på er...
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 3 dagar sedan #581445 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Psykiskt sjuka kan tvingas till jobbet
Tack! Jag orkar eg inte heller alltid, men gör det ändå... det som ska göras, duscha, laga mat, städa, träna och jobba.... Jag fattar knappt att det är sant att jag tränar. Jag måste tvinga mig själv för att det ska bli gjort, för det mesta!