Psykiskt sjuka kan tvingas till jobbet

Mer
10 år 11 månader sedan #581727 av Admin1
Observera att sjukskrivningarna för psykiska besvär skall utredas, därför att så många sjukskrivs för psykiska besvär, som ofta säkert inte är psykiska sjukdomar. Vad gäller schizofreni har Socialstyrelsen tidigare sagt att långa sjukskrivningar kan krävas och därför har ett års gränsen tagits bort för schizofreni så att man kan bli sjukskriven längre än detta. Det är väl besvär som utbrändhet och stress som man vill försöka minska på och inte schizofreni. Det är så få som har schizofreni så vi utgör inte problemet här.
Mer
10 år 11 månader sedan #581729 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
10 år 11 månader sedan #581731 av Geta
Vi med schizofreni räknas som de allra värst psykiskt sjuka. Konstigt att man kan må så bra ändå?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 11 månader sedan #581742 av Jocke
Man kan jobba deltid, vår inkomst ska kunna garanteras fastän vi jobbar. Men det verkar som om kommunerna har insett att min arbetsgivare solkraft, har ett viktigt arbete med att sysselsätta de funktionshindrade, Men missbruksleden tycker vi är en avkopplande anhang, då man inte behöver tänka på hur man fixar sig ett rus. Så sysselsättning är enormt viktigt för de flesta! Schizofreni är inte värst Geta, har börjat öppna upp ögonen mot de som har högfunktionell aspergers. Dem vet att dem har en intelligens, men ändå så ter sig livet ganska mekaniskt för dem. Jag tycker nog inte längre synd om mig ellerandra med schizofreni, för jag inser att kunskaperna kring denna syndrom hos omgivningen verkar som att dem faller ofta för hur utseendet och karisman hos vederbörande styr deras beskyddarinstinkt. Den kan vara kvävande i vissa sammanhang, trots att dessa åskådare tror att dem har gjort denne fri. Jag tror inte man kan ha både schizofreni och aspergers?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 11 månader sedan #581983 av krokus

Bitte skrev: Utrensning med andra ord. Lite likt nazisterna i tänkandet.


Håller med dig Bitte.


Öppet brev till Ulf Kristersson(M): www.dagensarena.se/opinion/nina-ahlzen-o...ill-ulf-kristersson/