Mental illness taboo

Mer
10 år 10 månader sedan #590129 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Mental illness taboo
Min frissa är super..Jag vart ärlig första gången o sa som det var..och hon har respekterat det till fullo...ordnar tider då det kanske inte är så många andra i salongen..osv...hon frågar hur jag mår om jag vill prata eller vara tyst.ibland vill jag prata lite ibland bara vara tyst..Hon har själv då o då drabbats av Dep´rision...o varit halvt sjukskriven...hon e lugn o verkar förstå mig bra..Men till saken hör att jag ej säger så mycket till henne ...gör jag ju ej med okända..men hon vet att jag e sjuk o allt går bra... :jump
Mer
10 år 10 månader sedan #590151 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Mental illness taboo
Jag brukar läsa en tidning medan jag får håret klippt. Har aldrig fått nån fråga om var jag jobbar då.

Annars är jag öppen i de flesta sammanhang om min sjukdom. Det brukar tas emot väl.
Mer
10 år 10 månader sedan #590325 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mental illness taboo
Man behöver inte säga sanningen. Det gäller bara att komma på vad man skall svara om någon frågar. Man kan säga att man studerar eller att man är arbetslös. Sådana frågor om vad man jobbar med eller varför man varit borta, kan betraktas som positiva, eftersom det är ingen sjukförklaring utan snarare tvärtom en friskförklaring.
Mer
10 år 10 månader sedan #590802 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mental illness taboo
Det blir ju så att man får följdfrågor, det kan vara besvärligt när man dragit en vit lögn.
Mer
10 år 10 månader sedan #590854 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mental illness taboo
Tror att risken för följdfrågor är störst om man säger sanningen att man har sjukersättning t.ex Varför har du sjukersättning? Är det inte svårt att få sjukersättning numera? Hur mycket får du ut per månad osv.
Mer
10 år 10 månader sedan #590861 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mental illness taboo
Ja det har du rätt i. Helst skulle jag ju vilja vara frisk liksom, så jag slapp problemet