Anna Odell intervjuas i SVT1

Mer
10 år 6 månader sedan #622547 av Eos
Svar från Eos i ämnet Anna Odell intervjuas i SVT1
Ja det tänkte jag också på.
Mer
10 år 6 månader sedan #622558 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anna Odell intervjuas i SVT1
En nyhet från sajten om mobbning:

Forskare har publicerat starka bevis från en stort antal tonåringar att trauma leder till psykos. Uppmuntrande är att om traumat (mobbning eller misshandel) upphör så sker en klar minskning av psykotiska besvär. Detta skapar motiv för att försöka förebygga och stoppa trauma i barndomen i samhället genom insatser i hemmen och i skolorna för att minska mobbning och misshandel. Forskarna hoppas att deras upptäckt skall leda till mindre psykotiska besvär och mindre insjuknande i psykossjukdom. Trauma gav 4-6 gånger förhöjd risk för psykotiska besvär, men om mobbning eller misshandel upphörde så minskade risken med 70-80 %. Forskarna upptäckte också att de med psykotiska besvär blev oftare mobbade och misshandlade än andra, men att det kanske också kunde bero på sociala faktorer. Men det kan kanske också bero på att de med psykotiska besvär feltolkat och inte har blivit mobbade fast de själva tror det

www.viska.se/index.php/component ... oerebyggas
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #622561 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Anna Odell intervjuas i SVT1
Jag blev ju mobbad den kvällen jag blev sjuk. Jag hade aldrig, före det, kunnat föreställa mig att folk kunde va så taskiga! Jag började se på mig själv ur deras synvinkel sen och det har varit svårt att släppa...
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #622580 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Anna Odell intervjuas i SVT1
Vad som är mobbning är individuellt, det finns de som påstår att man har feltolkat för att förminska deras egna kommentarer och handlande. Om man säger till en hörselskadad som har talspråket som första språk, att man inte får höra eller se vad dem säger sinsemellan, vad händer då?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 6 månader sedan #622652 av Amandara

Geta skrev: Hon ser skärrad ut.

Anna Odell har sådär stoooora ögon.......alltid nästan när jag sett henne i alla fall.
Mer
10 år 5 månader sedan #623588 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet Anna Odell intervjuas i SVT1
Ett bra ordspråk är en gång ute alltid ute du blir inte varmare med åren fast bättre möjligen. och mer erfaren!