Ann Heberlein i ny serie om bipolär sjukdom - svt

Mer
8 år 10 månader sedan #746349 av Geta
Så det är en risk att bli mer funktionsduglig som schizofren.
Mer
8 år 10 månader sedan #746528 av Admin1
Ja, det finns det säkert. Man kan bli farligare vid psykos, mer självmord, stökigare vid inläggning och mer brottsliga saker utförs för att nämna det viktigaste. Men det kommer att komma som en överraskning för de har inte tänkt på detta än.
Mer
8 år 10 månader sedan #746706 av JARL
Har fått extra trilafon på licens. Den hjälper mig med mina nojjor. Skönt att något fungerar.
Admin, Det kan nog vara så att ju mer medveten man är om sin sjukdom ju närmare är man självskade beteende.
Mer
8 år 10 månader sedan #746745 av Admin1
Genforskaren Stefansson har uttalat sig på Schizophreniaforum.org:

"Det är inte så att du har schizofreni och därför tänker du annorlunda. Det är mer troligt att du tänker annorlunda, och därför är du i riskzonen för schizofreni", säger Stefansson.

Stefansson föreslår också att dessa uppgifter kan signalera försiktighet för pågående arbete med att hitta läkemedel för behandling av kognitiva brister hos personer med psykotiska tillstånd. "Det är lite farligt att behandla abnormiteter ... i kognition av den typ som du ser i schizofreni", säger Stefansson. "Du får inte bara vinna på det, du kan också förlora på det."

schizophreniaforum.org/new/detail.asp?id=2188
Mer
4 år 3 månader sedan #1218570 av Modesty
En gammal intressant tråd!
Mer
4 år 3 månader sedan #1218571 av memphis
Jag följer henne på twitter och hon är ganska avskyvärd, men hon kan nog komma till sin rätt när det handlar om bipolär sjukdom.