Fler förgiftade med paracetamol (Dagens Apotek)

Mer
8 år 2 månader sedan #805509 av Nissegossen
Mer
8 år 2 månader sedan #805717 av IngeF

Nissegossen skrev: Du har nog fått fel för dig. Detta gäller Asperin som är bland de första medel som innehåller acetylsalicylsyra som finns på marknaden.
Du kan själv se vad Asperin är bra mot här. www.1177.se/Stockholm/Fakta-och- ... n/?ar=True

Samt att jag kopierade texten "Acetylcalesylsyre er vel mot høyt blodtrykk og hjertesvikt?" så du får det på norsk
www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=mAO ... tesvikt%3F

Jag orkar bara inte sätta mig in i allt med dessa mediciner mot sjukdomar både kroppsliga och psykiska sjukdomar. Därför får du en sökning på svenska på Google också. Samt att jag säger att jag har aldrig hört talas om att de är bra mot högt blodtryck samt hjärtsvikt.

Däremot är Acetylsalicylsyra blodförtunnande och kan pga därav motverka blodproppar i hjärtat så som var som helst i kroppen och därmed också hjärtat.
www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=mAO ... %A4rtsvikt?

Jag tror dock att hjärtläkare hellre sätter in Varan mot blodproppar. dinamediciner.se/mediciner/waran-varan
Kom nu ihåg att Varan är samma substans som i råttgift och motmedlet är vitamin K

Blodfortynnende medisin gis nettopp ved hjertesvikt, om man har hatt infart eller har blitt hjerteoperert.
Mer
8 år 2 månader sedan #805763 av Admin1
Acetylsalicylsyra är den värktablett som verkar ha bäst effekt mot schizofreni symptom när antipsykotika inte ger tillräcklig effekt.

[url:1td0z8dx]http://www.viska.se/index.php/nya-lakemedel/5586-vid-dalig-effekt-acetylsalicylsyra-ostrogen-eller-n-acetylcystein[/url:1td0z8dx]
Mer
8 år 2 månader sedan #805780 av Richard
Acetylsalicylsyra tycker jag verkar bäst mot huvudvärk. Förr åkte vi till Danmark o köpte receptfria Kodimagnyl, 500 mg acetylsalicylsyra o 9,6 mg kodein. Så kunde man extrahera ut kodeinet o bli hög på. Numera är det dock olagligt att ta in dem i Sverige. Men kodein har ändå knappt någon verkan på mig, eftersom Haldol inaktiverar det enzym som omvandlar kodein till morfin.

Men åter till paracetamol, jag tycker det verkar bättre mot den värk jag ibland får i ryggen o knäna. Jag brukar be min husläkare skriva ut en 100-förpackning så går det på högkostnadsskyddet.
Mer
8 år 2 månader sedan #805982 av Admin1
Acetylsalicylssyra har i mycket höga doser DNP-effekt dvs ger feber.
Mer
8 år 2 månader sedan #805991 av Richard
Jo tack! Det har jag märkt. Eftersom ibland när vi extraherade ut kodein fick vi med för mycket ASA, så att man fick tinnitus.