Fler förgiftade med paracetamol (Dagens Apotek)

Mer
8 år 2 månader sedan #805349 av Geta
För någon vecka sedan tog en släkting ipren mot magont. Efter det kräktes hon blod.
Hon åkte in till akuten och fick komma till vårdcentralen dagen efter. Det har varit
bra efter det, men vårdpersonalen sa att ipren kan fungera så.
Mer
8 år 2 månader sedan #805464 av Admin1
De receptfria paracetamol tabletterna borde kanske innehålla N-acetylcystein, som skydd mot leverskador.
Mer
8 år 2 månader sedan #805473 av IngeF

krokus skrev: Paracetamol i näsan? Vad är det för fel på dagens ungdom? Hurdant är "ruset" om man snortar paracetamol? Får de ens ett rus av paracetamol?

Neida, det er bare for at det ser sosialt "kult" ut på fest. Rus får man nok ikke, men man imiterer det sosiale aspektet ved rusmiddelmisbruk for en billig penge. Dumt som faen, men dog. Verre er det vodkashots i nesen og sprittamponger for rask og billig alkoholrus. Å snorte sprit ødelegger slimhinnene.
Mer
8 år 2 månader sedan #805478 av IngeF

Nissegossen skrev: Har aldrig tagit de tabletterna. Jag håller mig till acetylsalicylsyra och då Magnecyl, men sist jag skulle köpa den, sade farmaceuten att den var slut och hon pekade på innehållsförteckningen på TREO att den var exakt samma som Magnecyl , eftersom jag protesterade och sade att TREO förknippar jag med akut blödning i matstrupen, vilket jag aldrig hört talas om vid Magnecyl.

Förövrigt vid blödning i matstrupen gäller akuten och motmedel samt en uppblåsbar ballong nedkörd i matstrupen sedan uppumpad tills blödningen gått över.

Acetylcalesylsyre er vel mot høyt blodtrykk og hjertesvikt?
Mer
8 år 2 månader sedan #805505 av Nissegossen
Du har nog fått fel för dig. Detta gäller Asperin som är bland de första medel som innehåller acetylsalicylsyra som finns på marknaden.
Du kan själv se vad Asperin är bra mot här. www.1177.se/Stockholm/Fakta-och- ... n/?ar=True

Samt att jag kopierade texten "Acetylcalesylsyre er vel mot høyt blodtrykk og hjertesvikt?" så du får det på norsk
www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=mAO ... tesvikt%3F

Jag orkar bara inte sätta mig in i allt med dessa mediciner mot sjukdomar både kroppsliga och psykiska sjukdomar. Därför får du en sökning på svenska på Google också. Samt att jag säger att jag har aldrig hört talas om att de är bra mot högt blodtryck samt hjärtsvikt.

Däremot är Acetylsalicylsyra blodförtunnande och kan pga därav motverka blodproppar i hjärtat så som var som helst i kroppen och därmed också hjärtat.
www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=mAO ... %A4rtsvikt ?

Jag tror dock att hjärtläkare hellre sätter in Varan mot blodproppar. dinamediciner.se/mediciner/waran-varan
Kom nu ihåg att Varan är samma substans som i råttgift och motmedlet är vitamin K

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 månader sedan #805507 av Nissegossen
Nu är det så att länken till Google på norska skriven på en dator med svenska fungerar inte, men eftersom ditt modersmål är norska borde du få Google att visa dig det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum