Fler förgiftade med paracetamol (Dagens Apotek)

Mer
8 år 2 månader sedan #805251 av vnv
Mer
8 år 2 månader sedan #805257 av IngeF
Særlig etter at det ble respeptfritt er det mange ungdommer som bruker det daglig.
Mer
8 år 2 månader sedan #805270 av Fantasio
Man kan få leverskador vid missbruket, va'?
Mer
8 år 2 månader sedan #805300 av IngeF
Både leverskade og blordtrykksproblemer er vel vanlig da tror jeg. En annen latterlig trend blant tenåringer var å knuse paracet til til pulver og snorte det som kokain på fest...
Mer
8 år 2 månader sedan #805342 av Nissegossen
Har aldrig tagit de tabletterna. Jag håller mig till acetylsalicylsyra och då Magnecyl, men sist jag skulle köpa den, sade farmaceuten att den var slut och hon pekade på innehållsförteckningen på TREO att den var exakt samma som Magnecyl , eftersom jag protesterade och sade att TREO förknippar jag med akut blödning i matstrupen, vilket jag aldrig hört talas om vid Magnecyl.

Förövrigt vid blödning i matstrupen gäller akuten och motmedel samt en uppblåsbar ballong nedkörd i matstrupen sedan uppumpad tills blödningen gått över.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 månader sedan #805346 av krokus
Paracetamol i näsan? Vad är det för fel på dagens ungdom? Hurdant är "ruset" om man snortar paracetamol? Får de ens ett rus av paracetamol?