Avicii död

Mer
6 år 1 vecka sedan #1048155 av Geta
Svar från Geta i ämnet Avicii död
Är det postmodernistiskt?
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048156 av memphis
Svar från memphis i ämnet Avicii död
ja det får man nog lov att säga. det är väldigt avantgarde. ingen riktig musik egentligen utan ljudkonst.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048158 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Avicii död
Kände inte honom.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048182 av krokus
Svar från krokus i ämnet Avicii död

ispegelland skrev: förstår mig ine alls på den här musikstilen, ingen vers ingen refräng, det bara väsnas och låter illa. denna sorts dåliga musik kommer inte att leva vidare. jag tror han blivit så sjuk så ung av alkohol och drogerna i den musikbranchen som förstört hans bukspottkörtel. Synd på en så ung person. Jag hade faktiskt aldrig hört talas om honom innan denna nyhet.


Aviciis album "Stories" tycker jag är rätt poppig, inte så mycket house. Låtarna har texter! Känns som att du syftar på annan musik, eller remixer av hans låtar.

Denna låt är visserligen inte från "Stories", men lyssna på den, den väsnas inte!

Mer
6 år 1 vecka sedan #1048262 av Lugn
Svar från Lugn i ämnet Avicii död
House är digitalt genererad musik med syftet att få folk att dansa och få en känsla av eufori...ofta väldigt mäktigt. Det är den vanligaste genren på nattklubbar.
Jag tycker också att det finns väldigt mycket dålig house, men ispegelland är för hård mot house. Bara för att du inte gillar det innebär det inte att det är dålig musik. Alla är vi olika!

Avicii är den mest spelade svenska artisten på Spotify: www.dn.se/kultur-noje/avicii-tar-over-spotifys-topplistor/
Avicii var känd just för sina melodier: www.svt.se/kultur/calvin-harris-om-avicc...cket-mer-att-utratta
Mer