Musiker har dålig psykisk hälsa (SVT)

Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1062578 av Utomjordingen
Jag hade tänkt ge ut musik/hålla på med musik för flera år sedan men upptäckte Viska och började skriva i stället för att skapa musik.

Sen tänker jag lite på vad författaren sa:

Vad gör Liza Marklund i dag?

– "Nu har jag ingen lust längre att vara offentlig. Offentlighet är inget självändamål. Jag har använt mig av den för att få säga det som varit viktigt för mig.".

"Liza Marklund"

Jag är i och för sig anonym här på Viska men jag har mina psykiska symptom att jag tillexempel har inga privata tankar så då blir det lite automatiskt att jag inte är ensam. Ungefär som om jag är offentlig i den osynliga/abstrakta 4 D -världen där demonerna finns. Och demonerna är inte nådiga - de kan trakassera en om och om igen! Sen hur är det inte då i den konkreta/ 3 D -världen? Ännu värre kan jag tänka mig! Hursomhelst, jag fick också skriva om vad som varit viktigt för mig här på Viska.

För mig finns två världar samtidigt på grund av mina psykiska symptom och det har ju inte de psykisk friska vilket gör det lättare för dom att leva i 3 D -världen än det gör för mig på ett sätt... .
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062580 av memphis
Definitivt. Det är mycket svårare för oss Utomjordingen. Och det är ju därför vi slipper ekorrhjulet också, för att detta tar mycket.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062582 av Utomjordingen
Ja, du förstår också hur det kan vara!
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1063821 av Utomjordingen
När nästa operativsystemet (nästa Windowsversion kommer i september) kommer så kommer jag satsa på en ny dator som klarar av musikprogrammet Reason och hårdvara synth - och då ska jag ta upp det här igen att skapa musik!

Ljud bank behöver jag verkligen inte köpa för jag har en hel låda med ljud bank!
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1066269 av Richard
Många kända musiker har tagit sina liv, Ted Gärdestad, Kurt Cobain o nu senast Avicii är några jag kommer på. Flera har dött i överdoser, Amy Winehouse, Whitney Houston, m.fl.

Titta in på 27 Club: sv.wikipedia.org/wiki/27_Club
Mer
5 år 10 månader sedan #1066345 av björk
De är ofta flegmatiska och fluminfluerade för att
inte tala om rigida! Det är det rigida som är de
mindre sällsamma. Har man sagt A får man säga B
detta invit också slickar man i sig ett stråk och så
lovar innehavaren mer, så ngt suggestiv entusiastiskt
stigma lite näcken varning endast de tåliga enträgna
kan motstå reella frestelser i frestandets ögonblick skede.
Det är inte lätt livet med förhållnings sätt skall inte förringas SAS !