Musiker har dålig psykisk hälsa (SVT)

Mer
5 år 11 månader sedan #1056774 av Geta
Det finns alltså inget samband mellan schizofreni, missbruk och musiker.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056936 av Admin1
Missbruk ökar risken för att få schizofreni.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056958 av Nissegossen

Geta skrev: www.svt.se/kultur/musik/psykisk-ohalsa-vanligt-bland-musiker

Fred Åkerström har jag lyssnat på tidigt 70-tal på den pub jag brukade gå på och när han spelade syntes det att han var starkt deprimerad och jag tänkte att med den dystra musiken kan han inte må bra.
Han behöver hjälp.

Visste då inte vart jag skulle vända mig till. Jag pratade inte ens med honom. Hade det varit idag, självklart att jag skulle försöka hjälpa honom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1056960 av Drummer
Trummisen Carlos Vega blev deprimerad och fick besvärlig huvudvärk under turnen med James Taylor 1998! Det slutade med att han sköt sig med en hagelbössa när han kom hem efter turnen! Att vara musiker är oerhört mentalt påfrestande eftersom det är en ny arbetsplats varje dag och träffar olika typer av människor och man ska leverera på högsta nivå också! Har man dessutom sömnproblem som Carlos hade så kanske han gick in i en psykotisk depression!

Han var en av de bästa studiomusikerna som världen skådat!
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1062455 av Utomjordingen
Såg idag filmen ”Ted - För kärlekens skull”. Ja, jag säger så tragisk slut! Undrar om det var själva diagnosen som knäckte honom?

Min kvinna blev berörd när hon såg filmen!
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062459 av björk
Han eskalerade med öl och sånt innan
istället för att agera sunt. SVT knäckte honom och sen bidrog säkert, okulta, sekten en del. Min pappa såg jag på Google som framsida bild till en sekt där han mottog healing. Det är väl så man blir alldeles skör när man knarkar.
För att jag har erfarenhet av junkie aktivitet.
Dem påstod att Schaffer var där och stärkte han. Det är väl så när man affekterar samtidigt som man har psykiatrisk diagnos, utan pejling