Psykiskt sjuka kommer att övervakas mer av SÄPO

Mer
5 år 1 månad sedan #1138031 av Geta
Jo, det har nog varit obligatoriskt att ta det provet på nyfödda sedan 1970-talet. Det är en ovanlig sjukdom som kan upptäckas då.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138033 av Nissegossen

Geta skrev: Jag tänker att samhället har koll på oss alla med schizofreni som Karolinska har samlat in blodprov från. Det talas det inte om men blodproven används kanske också för att få fast gärningsmän vid brott.


När jag läste om deras sekretess, skrattade jag, det skulle ju vara anonymt men jag såg rakt igenom det. De vet mycket väl vilka proverna är tagna på och även Efter de skickats från Sverige till USA och när resultaten var klara har Karolinska mycket väl vilka prover och de människor de kom ifrån, jag kanske inte lever när skandalen blir allmänt känt.

På vilket sätt vet jag inte längre jag har glömt det, men då jag läste om projektet såg jag ju hur genomskinligt det var

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1138035 av Geta
Ja, de vill ju också ha koll på vilka vi är släkt med.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138038 av memphis
Karolinska har iaf jag inget förtroende för efter alla skandaler som varit.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138040 av Geta
I veckan var det en somalisk riksdagskvinna från Miljöpartiet som föreslog att man ska föra register på allt mellan himmel och jord. Ras, religion, handikapp, åsikter, vilket land man kommer från. Hon tror att det kan bli mer rättvist i samhället då. Hon blev kraftigt kritiserad.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138044 av mopa
Tror inte att säpo är speciellt intresserade av mig.