Gretahypen har gått för långt

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan #1153775 av Cosmos
Men att utse henne till Guds ställföreträdare på jorden och att världen går under om 12 år... Jag menar, har det inte gått lite väl långt.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153782 av Amandara
Jo. Galenskapen i kristendomen. De är inte av denna jord iq mässigt. Knutby...I just say.....
Mer
4 år 11 månader sedan #1153786 av Geta
Fanatiska kristna vill att jorden snart ska gå under. Det är för att Jesus ska komma tillbaka. Greta Thunberg vill det motsatta.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan #1153793 av Cosmos
Jag tycker det är fel att skrämma ungdomar med detta. Vuxna har det lättare. En psykoterapeut tyckte att klimatångest ska behandlas med psykofarmaka. :va?
Mer
4 år 11 månader sedan #1153796 av Amandara
Kristendom bär i sin kärna så mycket gott och så mycket ont. Ledarskapet kan så nyttjas fel. Knutby Laestadianer mfl. Blind tillit och ingen eftertanke individualism är farlig. Greta verkar ju rätt vettig ändå får jag tycka. Bra budskap liksom. Hon var en produkt som kom i rätt tid. Hype....världen bara väntade på henne för att explodera.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153797 av Klanggedin
Jag säger Boys will be boys och hon är barn så då borde hon få vara det. Inte vara i spjutspetsen för mänskligheten.

Finns en del kufar som har väldigt drivna barn som orsakar mycket kaos trots sin ringa ålder. Att hon är PK talar bara för hennes naivitet angående vädret.