Gretahypen har gått för långt

Mer
4 år 11 månader sedan #1153826 av Geta
Tror att Mavala studerar. Hon är ju inte så gammal.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153827 av Amandara
Människor kan vara förvånansvärt intelligenta i den åldern.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan #1153843 av Cosmos
Jag reagerar inte på Greta som person/barn utan på hur detta kan utnyttjas för politiska krafter av mindre trevligt snitt, som t ex våldsvänstern och miljöfanatiker. Och en regering som våran behöver inte förklara sig när de läggar skyhöga skatter på vårt liv.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153844 av memphis
Det ligger ju inte på hennes ansvar. Hon ansvarar ju bara för vad hon själv gör. Jag tycker mer det skulle vara synd om hon blev avbruten på nåt sätt. Men om 2 är är hon ju myndig och gör som hon vill.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153845 av Klanggedin
Jag fattar inte hur man kan va emot skatt och välfärd. För den genomsnittlige människan tjänar man många gånger om på att att betala skatt eftersom alla behöver vård och den är väldigt dyr. Det är inte för den vanlige arbetaren som skatten straffar. Det är för stora företag och rika människor som det möjligen kan göra någon skillnad.

Kan säga att framförallt jag drar fördel då jag inte jobbar. Jag är beroende av att skatten finns och jag är tacksam för det Sverige vi har byggt utifrån hög beskattning

Vad mena du?
Mer
4 år 11 månader sedan #1153861 av Geta
Jag förstår inte heller varför man är emot skatt. Vi som är sjuka har bara nytta av skatter. Vi kör sällan bil och behöver inte bekymra oss över höga bensinpriser. Vi flyger sällan, så vi behöver inte bekymra oss över höga flygskatter.