Hård sekretess i psykiatrin för anhöriga (SR)

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1154527 av Nissegossen
Jag har gjort tvärtom detta för att vårdcentral läkare får inte gå in och kolla min journal på psykiatrin. Därmed har jag skrivit en Fullmakt till min vårdcentralläkare det verkar vara vattentäta skott mellan olika enheter jag har även gett psykiatrin fullmakt muntlig sådan till Labbet på vårdcentralen för att psykiatrin får ta del av blodprover som somatiken gör på vårdcentralen. Psykiatrin får således resultaten från somatiken


Vad gäller psykiatrin efter önskemål och min till Vårdcentral läkaren för att han svävade i blindo vad gäller jag och jag sade till honom att jag aldrig har hotat någon eller på något sätt skadat någon det hade definitivit stått i min journal detta pga att någon sagt att jag uppträtt hotfullt jag blev riktigt arg på det.

Jag sade till personen som blev arg på mig, vaknat sent ingen frukost? På det blev jag kallad till att ha uppträtt hotfullt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1154538 av Admin1

Cider skrev: Hur många procent med schizofreni vet om att dom har diagnosen?

Enligt en italiensk undersökning för 10 år sedan 30 %. Att läkarna inte säger diagnosen beror på att den kan ge depression.
Mer
4 år 11 månader sedan #1154562 av Cider
Gäller samma i Sverige? Man vill skydda patienterna från kraftiga negativa reaktioner t ex depression och berättar därför inte?
Mer
4 år 11 månader sedan #1154638 av Geta
Jag tror att min diabetessköterska kan gå in i min journal från psykiatrin. De beställer ungefär samma prover från labbet. Därför kan de ha nytta av att läsa varandras journaler.
Mer
4 år 11 månader sedan #1154735 av MsTibbs
Jag har skrivit in namn och telefon till mor far och syster i journalen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1154736 av Geta
Förr hade man ett vitt plastkort i sjukvården. Där stod närmaste anhörig. Det kortet verkar ha försvunnit med digitaliseringen.