Hård sekretess i psykiatrin för anhöriga (SR)

Mer
4 år 11 månader sedan #1154738 av MsTibbs
Sånt kort har jag kvar i plånboken! :)
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
4 år 11 månader sedan #1154739 av Geta
Jag har också ett sådant kort i plånboken, men det var länge sedan som jag fick visa det.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1154773 av Nissegossen
Här har min ssk talat om för mig att Salhgrenska har ett journalsystem vilket är skilt från vårdcentralen så han säger att han liksom jag måste ringa för att få ta del av mina blodprover. Det är inget jag hört någon annanstans, jag tog för givet att han kunde se det genom att jag sagt till labbet på vårdcentralen en muntlig fullmakt till förmån till att psykiatrin kan gå och få full insyn vad gäller blodprover.

Vården har frågat om närmast anhörig, jag har gett dem ett namn och telefonnummer. men däremot har jag aldrig haft ett vitt plastkort

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
4 år 11 månader sedan #1154775 av Geta
De tryckte upp pappersjournalen med plastkortet förr med namn, adress, födelsedata och närmast anhörig.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1154791 av Nissegossen
Min journal från 1974-1982 ligger mikrofilmad i ett atombombsskyddat bergrum journalen från 1982 och framåt ligger på digital lagringsmedia


Någon har alltså skrivit av min journal och lagt den på en dator därefter på lämpligt lagringsmedia och där har läkaren axess till journalen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1154842 av Admin1

Cider skrev: Gäller samma i Sverige? Man vill skydda patienterna från kraftiga negativa reaktioner t ex depression och berättar därför inte?

Eftersom ingen undersökning gjorts i Sverige så vet man inte.