Mer än var fjärde ung kvinna har haft kontakt med psykiatrin (AB)

Mer
4 år 10 månader sedan #1164050 av björk
Ett test vore att man scanna
en annans hjärna för att
klona en intelligens.

Skolan skolsystemet är
förfallet lite absurt att foga
sej i de.
Mer
4 år 10 månader sedan #1164060 av zoegas
Jag tror många söker sig dit för saker som är normalt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 10 månader sedan #1164101 av vnv
Som jag snabbt lärde mig när jag jobbade på sjukhus: Kvinnor går till läkaren titt som tätt och männen, ja de dör....
(Det är ingen slump att SVT-programmet "Fråga doktorn" har dels en kvinnlig programledare, dels kvinnlig läkare.... (även den "nya" läkaren är, just det, kvinna....) )

/vnv
Mer
4 år 10 månader sedan #1164104 av Geta
Fråga Doktorn hade manliga programledare för flera år sedan. Det misslyckades. De ansågs för att se för ledsna ut. Jag tror att programmet sändes från Karlstad eller Norrköping.
Mer
4 år 10 månader sedan #1164115 av Cosmos
Det står i artikeln att trots att en fjärdedel av kvinnorna söker sig till psykvården, så är man i hög grad också missnöjda med vården. Det är extra utbrett bland unga kvinnor. På något sätt landar det alltid med att det är en skara kvinnor som har självskadebeteende som är missnöjda. De har också svårt att få slutenvård eftersom de blir sämre av den.
Mer
4 år 10 månader sedan #1164171 av IngeF
De klassiske, tunge psykiatriske diagnosene har ikke økt i forekomst, men med stor diagnostisk oppsplitting blir det selvsagt flere psykiatripasienter. Man kan diskutere om det er en psykiatriepidemi mer enn en vekst i psykisk sykdom, som i dag for øvrig ikke finnes lenger. I dag heter det psykisk uhelse, ikke sinnssykdom, fordi det høres bedre ut.