SD kräver ny stödlinje för psykisk ohälsa (SR)

Mer
4 år 3 månader sedan #1221111 av IngeF

Cosmos skrev:

Geta skrev: Socialdemokraterna Alva och Gunnar Myrdal ville förbättra folkstammen i Sverige.


S-märkta nazister precis som alla andra vid den tiden. De har också fått ett enormt genomslag genom att hävda att barn skulle in på institution så snart som möjligt. Idag har vi dagis från ett års ålder...

Det er for få langtidsplasser i psykiatri i dag. Men alt upopulært i dag lempes over på kommunene. Fokus på psykisk helse snakkes det mye om, men de tyngste diagnosene prioriteres ned.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221124 av krokus

MsTibbs skrev: SD vill ha uppmärksamhet. Är de först på bollen i frågor där folket tycker annat än etablissemanget så får de extrapoäng. De är bara strategiska. Hur det går med psyksjuka är nog inte så intressant när man går till kärnan.

Word! :?
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221147 av IngeF

Cosmos skrev:

Geta skrev: Socialdemokraterna Alva och Gunnar Myrdal ville förbättra folkstammen i Sverige.


S-märkta nazister precis som alla andra vid den tiden. De har också fått ett enormt genomslag genom att hävda att barn skulle in på institution så snart som möjligt. Idag har vi dagis från ett års ålder...

Det stemmer det Cosmos, men også Norge ville stå utenfor. Da britene minela kysten ble det umulig.

Dagis fra ett års alder er alle norske partier for, bortsett fra Kristelig Folkeparti. At jeg var hjemme hos morfar til jeg begynte i førskole som seksåring, er nok hele forklaringen på at det gikk så galt...
Last edit: 4 år 3 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221149 av Geta
Hade också behövt komma in på förskola som barn, så att jag hade fått vidgade vyer. Söndagsskola räckte inte.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221152 av IngeF
Jeg var egentlig ironisk, Geta. Barnehagetanter med dorullnisser og fingermaling er neppe bedre enn snekkere med hammer, sag og kniv for en liten gutt. Er på ingen måte macho, men barnehagetanter driver det maskuline ut av guttebarn. Det har blitt et problem at atmosfæren både i barnehagen og barneskolen er fortettet av østrogen.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221154 av Geta
Men att bli uppfostrad av en hemmafru är väl inte bättre.

Sverigedemokraterna vill väl att kvinnorna ska så vid spisen?
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Geta.